Grensesnitt tastaturet til mikrokontroller

D

Drew

Guest
Jeg har et problem å få min 5 pin tastaturet til grensesnitt til mikrokontroller min.Jeg har Vcc og GND linjer knyttet til 5V og bakken.Jeg bruker et oscilloskop for å lese data og klokke linjer, men kommer til kort.Selv når jeg holder en tast nede hele tiden, gjør oscilloskop ikke plukke opp noen signaler.Gjør Data og Klokke linjer må være koblet til 5V gjennom eksterne pull up motstander?Jeg trodde tastaturer hadde interne trekke opp motstander.Takk for alle svar.

Det er mulig at det ikke er noen pull-ups inne i tastaturet, slik at du enkelt kan koble ≈ 4.7kΩ som pull-ups.
Hva skjer når du bruker strøm til tastaturet, gjør flash de 3 lysdioder et par ganger som normalt?

Det lyser ikke flash etter oppstart.Imidlertid virker den når du skal koble den til et hovedkort.Når jeg trykker på en tast kontinuerlig bør jeg se signaler på Data og klokker linjer ved hjelp av oscilloskop?Jeg har prøvd denne testen 3. keyboard allerede, kommer til kort hver gang.

Tastaturet skal utføre en tilbakestilling ved oppstart, og denne skal være synlig ved å se på lysene, de burde blinke kort.Sjekk ditt elektriske forbindelser.Også være klar over at KB kanskje må godt over 100mA å fungere ordentlig, så sjekk om din strømkilden oppfyller dette kravet.

Sørg for at du kobler strøm ( 5 V og 0V) riktig: det bør blinke når strømmen brukes.
Begge linjer, klokke og data, er høye på tomgang scenen.Når du trykker på en knapp du skal se pulser fra High / Low / High ..
Er vi snakker om samme keyboard: PS / 2 ..AT?

My bad.De tre LED-lamper DO flash etter oppstart.Data og Clock linjer holdes høyt på 5 V og forblir der selv når du trykker på en tast kontinuerlig.Jeg bruker en AT tastatur.

Dette er merkelig.Er tastaturet koblet til en mikrokontroller som I / O pinner tvinge data og / eller klokke linjer til logisk 1, tilfeldigvis?

Dataene og klokker linjene er koblet til 5V til 5 kohm eksterne pullups.og til oscilloskop.Det er ingen tilkoblinger til mikrokontrolleren.Må jeg gi den en tillatelse til å sende kommandoen?

Nei, trenger den ingen spesielle tillatelser, både klokke og data er inaktiv.Veldig rart.Sjekk din oscilloskop innstillingene.

Kanskje dette programmet notatet er nyttig for deg.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Grensesnitt tastaturet til 8051 mikrokontroller:

http://electrosofts.com/8051/keyboard.html

Er tastaturet koblet til en mikrokontroller?deretter tvinge data og / eller klokke for å trekke opp.

hei,

hvis u sende elektriske diagrammet vil det være mye enklere å hjelpe u.
ru bruk toveiskommunikasjon eller uni?Kontroller at mikrokontrolleren kontroll pinnene er konfigurert som inngang når du bruker uni retning (i min mening tastatur-verten er nok).
En ting den ideelle tilstanden er nådd automatisk ved hjelp av dra motstander, bør mikro kontrolleren ikke presse der "1"!

avi.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back