Grounded antenner, de er lydløse?

F

fjpompeo

Guest
Har noen vet hvorfor 2m 5 / 8 bølge jordet antennen er mindre støy enn ikke jordet dem?
Hvor kan jeg få et prosjekt for å prøve?
73 - PU2PLL - Brasil

Jeg har aldri hørt dette.Antenner er passive transdusere og så ikke generere støy av sine egne.Disse antennene må arbeidet mot en counterpoise og så de alltid er "jordet".

Det gikk rykter blant radio-amatører som GP antenner er støyende.Minst, hørte jeg at på slutten av 70.Det var forklaringer:
- GP har vertikal polarisering og industriell støy har det meste vertikal polarisering også.
- GP (og alle åpne antenner - hvor sentral ledning er koblet til antennen og er isolert fra jordledningen) er ansvarlig for å samle statisk.Og de er støyende under snøfall (og kanskje under torden).

Jeg brukte GP på 10m-40m band og også kort cuted på 80m.Det var følelsen av ekstra støy i sammenlignet med urettet delta loop (horisontal polarisering).Men kanskje det er forårsaket av lokale forhold (jeg hadde sterke jammer nær meg).

73!Klug.

hallo,

som alle andre passiv komponent, genererer en antenne egen støy som er lik innsetting tap (ohmsk tap, stråling effektivitet eller den måten du kaller det).På den annen side de fange kosmisk støy, påvirket av atmosfæren, sol, stjerner, måne, ...(remenber den 2.7K bakgrunnsstøy)

JEG dont vite noe om den aktuelle antennen, men hvis den har mindre tap enn andre, genererer det mindre støy enn andre.

hilsen

Jeg har nettopp husket noe.Hvis antennen ikke er DC koblet til jord selv gjennom en stor motstand (det er AC koplet gjennom kondensatorer til mottakeren) charge kan bygge opp det til DC spenningen blir stor nok til å bue til nærmeste bakken.Dette arcing fører RF-støy pulser akkurat som statiske og lyn.

En DC jordet antenne er et MUST!

Hvis du forlater sentrum dirigent for feste koaksialkabelen uten en god DC vei til bakken i antennen, et lynnedslag eller annet sted i ditt område kan skade mottakeren.Selv en streik flere hundre meter unna kan forårsake høye spenninger forårsaket antennen struktur.Dagens RF FET forsterkere er svært følsomme.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back