grunnleggende SMD pakke spørsmålet

E

Eugen_E

Guest
Fordi jeg kan ikke lodde SMD deler med mange pinner, vil jeg bruke kontakter for ICs.

Hva slags SMD-lignende pakker er egnet for socket bruk, hvis det er noen.
Jeg reffering til fire pin pakker som PLCC, TQPF, er disse egnet for socket bruk og hvordan kontakten er loddet på bordet: på overflaten eller THT.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

ikke u har å lodde kontakten og pinner?Jeg gjetter at kontakten er pinnene r så liten som pinnene på chip.

Du ønsker ikke å gjøre det, med mindre du er klar til å betale ekstra.PLCC stikkontakter er tilgjengelige, men noen av dem er også SMD og det meste av tidene enda vanskeligere å lodde enn i selve brikken (pinner på innsiden, vanskelig å få et klart loddetinn med vanlig lodding stasjon, bedre bruk varm luft).Det er uttak for TQFP, SO, etc, men jeg har sett bare ZIF stikkontakter, for testing / programmering formål, og det koster en formue.Søk etter 438558 på på uk.farnell.com hvis du vil se en 300GBP stikkontakt.

/ Pisoiu

Jeg er enig, prøv å unngå th stikkontakter, lodding små deler er lett å gjøre, hvis du har de riktige verktøyene.

Jeg bruker en Weller WSD81 med micro tip (eller hule)
-Kontrollere at PCB er tinplated
-Bruker fluks (lim)
-Og det VIRKELIG hjelper hvis du bruker et mikroskop, og en lys.
-Futher, pinsett, skalpell
-Plasser en del på tinplated bord, med noen fluks mellom PCB og delen.Bare flytt strykejernet over hver del ingen ekstra tinn nødvendig.
bekrefte din kunst under mikroskopet for fattige tilkoblinger.

Jeg har plassert deler med 216 pinner (LQFP) på denne måten, ingen feil.

lykke til ..

PLCC stikkontakter do kommer også i en PTH BGA ordning, der du enkelt kan lodde dem inn i et styre.
Jeg vil foreslå å ha et godt søk etter stikkontakter.

Takk til dere alle.
Jeg tror jeg må finne en SMD lodding tutorial, riktig materialer og start med få pinner deler for å få litt erfaring.
Jeg var redd om ideen om lodding deler med mange pinner fordi jeg lage min PCB hjemme og lodding på disse er ganske hard.
Jeg vil prøve å bestille profesjonelle laget PCB, og bruke god solderind jern.
Også jeg vil spørre deg om prisen på en billig varm luft penn, og hvis jeg kan bruke noe annet å erstatte det.

De fleste av de kontaktene jeg finner på digikey er fin for lodding på en standard punch bord med 0,1 tommers hull (gjennom hullet).Jeg vil tro dette ville være lettere å lodde for hånd enn chip direkte.

Her er et bilde
http://rocky.digikey.com/WebLib/Mill-Max/Web% 20Photos/940-99-032-24-000000.jpg

Jeg bruker vanligvis stikkontakter på alle mine ic er så jeg kan forsikre Jeg har ikke skadet chip med varme.Siden jeg ikke har spesielt utstyr, dette fungerer best for meg.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back