GSM med 8051

H

hamidraza22

Guest
Kan noen hjelpe meg angående samvirking GSM med 8051 ..?

er det veldig enkelt for cource avhengig av GSM-enhet
Har du GSM telefon eller gsm-modul
kan du grensesnitt som med beskjed på kommando og gsm-enhet kan du finne mer i dette grensesnittet

Jeg skal bruke GSM mobil ..
og hva med pop port.how å bruke denne med hyperterminal.can noen hjelpe meg

du kan bruke AT instuction til controal GSM tilpasningsvennlig motta og sende melding

Nokia 5110 er best for å gjøre dette
den serielle porten er tatt ut av kontakten
Hvis du trenger Jeg har jobbet kildekoden til grensesnittet Nokia 5110 med Philips P89C51RD2

hallo venner hvordan går jeg også gjøre dette prosjektet tilkobling av mobilen med microcontroller Jeg har en 6310.AT-kommandoer fungerer bra withh HyperTerminal men når jeg sender disse kommandoene fra microcontroller der det
ikke fungerer.Jeg mener det mobile akkurat echos kommandoen sende til den når jeg har GND fjernes og kun tx og rx tilkoblet.men når jeg kobler den GND it
doesnt selv ekko.
jeg dont selv vet hvilke pinner for å koble Jeg mener jeg har nettopp koblet tx og rx til 8051 resten er bare åpent.må jeg koble resten av pinner på noen måte kan du hjelpe

ok jeg har en DLR-3P kabel som har en RS-232 db-9 hunnkontakt
det fungerer godt på HyperTerminal
nå db-9 connecotor Jeg har tatt to ledninger fra rx og tx av 8051 gjennom max 232, og deretter i tx og rx av db-9 (av DLR-3P)
det skal fungere, men når jeg kobler den GND å pin 5 i db-9 kontrolleren begynner å funtion unormalt plz hvis noen har interfaced i 8051 med DLR-3P - Nokia 6310 sende meg diagram, er jeg sikker på at programmeringen er ikke problemet problemet er hvilke av nåler av db-9 er å være koblet til det, dvs det jeg skrånende finner ut, er jeg sikker på at det også har noe å gjøre med RTS rett?plz svar

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back