GSM-modem med USB-grensesnitt

C

cesare

Guest
Hei Kan noen hjelpe meg? Jeg designe et GSM-modem med USB-grensesnitt. Problemet er med strømforsyningen fordi modemet må være en "Høy effekt bussdrevet funksjonen": det betyr at den maksimale peak strøm er 500mA. Jeg så flere enheter som dette og alle av dem bruker en liten LDO (vanligvis 200 mA) med en stor kondensator (2700 uF) for å gi høy strøm pulser (opptil 2A) som kreves fra GSM-motoren. LDO er valgt slik at kortslutningsstrømmen er begrenset til mindre enn 500 mA. Nå peak strømmen som LDO må kunne levere for å lade reseirvor kondensator er vanligvis ikke godt specificated og så hva jeg vil gjøre er å bruke en generisk LDO og design en ekstern strømbegrensende loop. Jeg prøvde med en TPS77501 (500 mA, 2A peak), men når dagens begrensende løkken kommer opp for å begrense strømmen det forårsaker en svingning: strømmen er effektivt begrenset, men GSM-modem liker ikke dette svingninger, og det fungerer ikke. Vet noen en circuital konfigurasjon egnet til å begrense LDO nåværende uten pendling. Takk på forhånd!

Jeg er ikke kjent med dette LDO, men ofte serien shottky diode mellom LDO og stor kondensator forhindre at slike type oscilations. Selvfølgelig vil du betale i tillegg spenningsfall, men andre enheter vil trenge det også.

Hi! Sjekk w? W.falcon.de De produserer USB GSM motorer. denesg

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back