Høy effekt mikrobølgeovn effektforsterker måling

N

nccu1990

Guest
Kjære alle: Jeg har en venn ønsker han å måle s-parameter av S-band (2GHz - 4GHz) effektforsterker henhold 100Watt.. Men han redd for at noen trinn som er feil, vil det ødelegge VNA. Jeg foreslår at han bruker high power attenuator å beskytte VNA. Men VNA cal prosedyren har mange spørsmål som jeg ikke vet. Kan du dele dine erfaringer og ide for høy effektforsterker måling? Takk.

Du må gjøre standard Solt kalibrering med makt demper inkludert. Dette vil sette kalibreringen fly på endene av kontakter, og du kan måle forsterker.

yeah, jeg er enig med RF-OM. dette er veien å kalibrere ur nettverk analysator Khouly

Jeg søker noen dokument fra Google, VNA kalibreringen setup kompleks. Noen oppsett trenger å bruke direkte generator og mottaker tilgang på VNA. Så jeg er ikke sikker på at min venn kan gjøre de riktige høye effektforsterker måling.

Ja, det er noen mer kompliserte metoder, men jeg fortalte deg om den enkleste. Det beste er å søke Agilent Application Notes. Der kan du finne detaljert beskrivelse hvordan du bruker VNA med effektforsterker. Kalibreringsprosessen med lyddempere er ikke helt perfekt, fordi det endrer retningsvirkning for porter, men vanligvis det gi gode resultater og det er praktisk talt det samme som standard Solt kalibrering. Den eneste forskjellen er at nå attenuator eller lyddempere inkludert bie mellom port (er) og kalibrering fly.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back