høy pålegg i hfss?

S

si_green

Guest
Jeg har ikke undstand det høy-pålegg i hfss?
Hva er høy bestille modus?
Jeg vil spørre når skal vi conside effekten av høy-order modus.
for øvrig, bør impedans av waveport settes?

Hilsen!

si_green,

Som et eksempel ta en rektangulær waveguide.Det er kjent fra grunnleggende EM teorien om at det er flere moduser av forplantning (uendelig å være nøyaktig).Moduser betydning hvordan feltene er fordelt i rommet.Når du starter fra svært lave frekvenser ingen modus vil forplante.Etter hvert som du går opp bare én modus vil bli spre (TE10) mens alle andre skal kuttes.Som du øke frekvensen ytterligere etter en avskjæringspunkt to moduser kan forplante, det første pluss det nye som kan overføres bare når du kjører ofte over sin kuttes og så videre.HFSS spør deg som om du ønsker å ta hensyn til bare den dominerende modus (lavest cut - off) eller mer enn en modus som kan overføres ved den gitte frekvensen.Normalt for antenne og microstrip baserte programmer som jeg bruker HFSS, betrakter jeg bare én modus.Det kan være lurt å bruke flere hvis programmet type krever det.Kan våre andre venner mai kaste lys over dette.

Du trenger ikke å angi impedans på en bølge port.Du ønsker kanskje å definere en integrering linje med hensyn til hvilke HFSS beregner spenning og strøm for å fastslå hvilken port impedans bruke forhold Z = V / I.Dette er optional.If du vil imidlertid normalize nettverket parametre til noen referanse impedans kan du bruke denne verdien.Håper dette hjelper.

-svarun

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back