Høy side, skadet MOSFET, ikke sikker på om JORD tilkoblingen

N

Nimish

Guest
MOSFET skadet var av høy side.As den ciruit jobbet bra på 24V dc porten pulsene bølgen skjemaer bør være ok.

Den MOSFET fikk skadet så snart tilbudet ble slått on.No gating puls var given.At starte opp den høye siden MOSFET er on.Should jeg gjøre det lite ved oppstart.

Jeg er fortsatt ikke sikker på om JORD tilkoblingen

Hva?

Jeg er ikke sikker på hva du sier, men jeg tar en guess.Your at FET står i riktig dvs. ikke shorting ut kroppen diode.Din høyst Vgs, eller SOA, har du en skikkelig heatsink, raskt nok sjåfør etc. ....

Hvis du poster en skjematisk og en bedre beskrivelse du kan komme flere forslag fra andre.

through EDAboard.

Ser ut som du har tenkt en RIBus
gjennom EDAboard.Hvorfor ikke bare fortsette trådene du har startet?

Jeg har ikke brukt dioder over MOSFET, som dioder er best egnet for 600V likestrøm rail drift.

Du trenger ikke dioder med MOSFET.MOSFET har underlaget dioder med tilstrekkelig dagens kapasitet.I noen lavspenning kretser, kan det være meningsfylt å ha rask SCHOTTKY dioder i parallell, men dette bør ha noen betydelig effekt i en halv-bro og er ikke et alternativ for høy spenning.

PS: Det har vært uklart punkt med en mulig manglende sammenheng mellom IR2xxx COM og negative Busspenning henholdsvis lav-side MOSFET kilde.Det ville være en tilstrekkelig grunn for alle typer uønsket drift opptil katastrofale enhet svikt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back