Har du problemer med å lage en Xenon Tennapparat

P

pranaych

Guest
Vi bygger en tenner for en 250W Xenon bue lampe, og i utgangspunktet vi har gjort alle komponenter unntatt Bobina eller spiral som vist i figuren CKt en. I den opprinnelige Tennapparat denne Bobina er laget av en stein som halvledende materail som de har showm som spole Bobina, Kan anyopne foreslå hva dette Bobina spiral er, og hvilket materiale den er laget of.I kan legge inn bilde av Bobina spolen hvis nødvendig.

Definitivt en transformator, så sannsynlig ferromagnetisk (FERRITE) materiale, som etmabreu foreslått. Kretsen fungerer ved å tilby en konstant DC spenning fra likeretteren (nederst på side 1). Transformatoren krets øverst til venstre fungerer som en spenning akkumulator. Når spenning på Parallelt caps er tilstrekkelig høy, gjennomfører gnist gap (SG) og sender en strøm puls inn i "bobina" coil. Dette senteret-tappet spole / trafo fører til en større spenning til å vises på tvers av lampen terminalene, som er den høyspente puls for å gjøre xenon sammenbrudd og begynne å bue.

Definitivt en transformator, så sannsynlig ferromagnetisk (FERRITE) materiale, som etmabreu foreslått. Kretsen fungerer ved å tilby en konstant DC spenning fra likeretteren (nederst på side 1). Transformatoren krets øverst til venstre fungerer som en spenning akkumulator. Når spenning på Parallelt caps er tilstrekkelig høy, gjennomfører gnist gap (SG) og sender en strøm puls inn i "bobina" coil. Dette senteret-tappet spole / trafo fører til en større spenning til å vises på tvers av lampen terminalene, som er den høyspente puls for å gjøre xenon sammenbrudd og begynne å bue.
Tusen takk, men hva slags ferritt skal se som en stein med to ender poleres som en forniklet metal.Can foreslår du meg noe.

Tusen takk, men hva slags ferritt skal se ut som en stein med to ender poleres som en forniklet metal.Can du foreslå meg noe
ingen anelse om.. Jeg vil gå se opp noen andre Xenon arc lampe kretser og se hva slags maskinvare de bruker for HV transformator.

Ingen idé. Jeg vil gå se opp noen andre Xenon arc lampe kretser og se hva slags maskinvare de bruker for HV transformatoren.
Tusen takk Sir!

Ok Jeg er også prøver å finne ut ferritt type, men til dato ingen luck.Hope kan du få litt informasjon.

Materialet er Mn-Zn for Xenon trafo Ballast kjerne. Form og størrelse bør være i henhold nødvendig makt.

Material er Mn-Zn for Xenon trafo Ballast kjerne. Form og størrelse bør være i henhold nødvendig makt.
Jeg har fått FERRITE men det dosent arbeid uten belegget på toppen og vi ikke klarer å finne hva slags belegg er å dele that.Kindly ome veiws om det.

Det er en sølv belegg på begge endene av ferritt stang og hvis vi skrelle dette belegget av det dosent fungerer.

Jeg hørte ikke for det. Jeg har allerede lage flere Xeno uten problem, og selvfølgelig uten at spesielt belegg. Du kan søke via Internett og ser produsenter design og du kan finne massevis av ting og ulike måter hvordan å gjøre det.

Jeg hørte ikke for det. Jeg har allerede lage flere Xeno uten problem, og selvfølgelig uten at spesielt belegg. Du kan søke via Internett og ser produsenter design og du kan finne massevis av ting og forskjellige måter hvordan å gjøre det.
Kan du foreslå meg noe, jeg har et marint program dvs hvorfor jeg er så bestemt om påliteligheten som jeg vil å gjøre bare at design som fungerer problemfritt!

Vennligst foreslå meg egnet materiale av Bobina, det er ikke en ferrittkjernen, dens noe else.Please foreslår.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back