Hard Coded ... Hva betyr det?

M

Mirzaaur

Guest
Hei alle,

Jeg er en student gjør mitt prosjektarbeid, fikk jeg et papir som har en bestemt del av det modellert som "hard kodet" med VHDL, dont under stå hva dette begrepet "hard kodet" betyr.Enhver kropp kan du guide meg og se noen litrature tilgjengelig på Internett med hensyn til VHDL og Hard koding.
takk for din tid,
mirzaaur

"Hard coded" betyr vanligvis at enkelte tall eller algoritmen er gravlagt i kildekoden, og kan bare endres ved å redigere kildekoden og rekompileres, snarere enn av noen enklere, mer praktisk metode.

Jeg vil si at hard kodet refererer til parametre som du fast i koder selv om disse parametrene kan stå varierende basert på noen eksterne stimuli eller andre prosesser som kan påvirke denne parameteren verdi.For et eksempel, kan si at du har et innebygd system som har en parameter som varierer mellom to verdier (n mulige verdier kan eksistere mellom disse 2 grensen verdier).Og dette verdier kan settes ved hjelp av en ekstern inngang (si DIP bryter).Men hvis du skulle hardt kode kodene, kan du gjøre unna med DIP-bryteren men vanskelig kode parameteren til en fast verdi.Denne harde koden metoden gjør den innebygde system eller et annet system mindre egnet for en nyere krav om systemet hvor du må endre verdien du hard kodet tidligere når det er nye kravet kommer.

Men hvis du var å utvikle et produkt som jeg vil si statiske og krever ingen ytterligere endringer / kravet, kan vanskelig koden være de billigste løsningene, men tidkrevende eventuelle endringene som kreves.Flexibiltiy må stå åpen for alle systemer i stedet for å lukke den ned helt for fremtidige krav.

Lykke til.

«Hard Coded" betyr at koden ikke kan endres.Enten koden er innebygd i maskinvaren, for eksempel en Prom, hoppere, er arrangement av logikken chips, eller en svitsj matrise, eller koden innebygd i programvaren på en slik måte at enhver endring vil gjøre programvaren fungerer.

Tusen takk for alle seniorer etter i tid og kort hjelp.

Hva jeg forstått, er at Hard koding betyr at programmet er fast og cannt endres.

Behage guide meg hvis jeg trenger å impliment noe program som hard kodet for FPGA implimentation hva er Guidline .... Jeg mener, hvor skal jeg begynne, er det annerledes da normal RTL eller atferd modellering.

med vennlig hilsen,

attiq

Har du prøvd å skrive inn i google.Type "hardkodet FPGA" og jeg tror en av Xcell artikkel synes å si hard kodet er et tall som blir satt i HDL-koden (konstant for eksempel).

Begrepet er bruk også i programvare.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back