Haster trenger noen råd.

I

INS-ANI

Guest
Jeg har et prosjekt der jeg trenger å sende en kommando biter ved hjelp av trådløs modus for kommunikasjon.Vurderer bruken som en mobil enhet overvåking, utvalg bør ikke være rundt 200 meter eller så.

Jeg trenger råd hvilke alternativer har jeg?

Her er hva jeg planla.
Bruk et par GSM celler én kontroll enden og andre på mobil enhet end.I planlegger å koble en samtale og deretter overføre data til UC bruke DTMF dekoder.

Jeg er også bruker RF-modul for å overføre noen overvåkningsdata tilbake til kontroll. (Hvilket er data fra IR webkamera)
Bare for å lære formålet mitt institutt forlanger at jeg ikke kan bruke samme trådløse medium for både programmet.

nå, jeg ber deg om å behage rådet meg på følgende punkter:

1) Ideelt sett bør ha lang rekkevidde, hvilke andre alternativer har jeg.

2) Jeg er bekymret for prising av to GSM-celler.Derfor ber rådet meg om det ville være billigere å bruke mobiltelefonen eller GSM-moduler?

3) andre råd du har for problemet mitt, og også for å forbedre prosjektet.(Hvis du trenger mer informasjon, kan du be meg om å legge til flere detaljer)

Hei,
Du kan bruke Zigbee moduler som RF-sender og mottakere.Hvis du bruker GSM mobil, må du betale for hver overføring til tjenesteleverandøren.

chand1 skrev:

Hei,

Du kan bruke Zigbee moduler som RF-sender og mottakere.
Hvis du bruker GSM mobil, må du betale for hver overføring til tjenesteleverandøren.

det ville være fint om du bruker to GSM mobiltelefoner, tror jeg disse tingene altfor billig nå, men husk å velge modell lett å håndtere (tilgjengelig AT-kommandoer, verktøy og PC-tilkobling).
en annen løsning bruke WLAN i stedet for GSM, men husk at du får ikke rekke høyere enn noen hundre meter, den er lett at du kan bruke vanlige trådløse ruteren og tilgangspunkt og kommunikasjon vil bli IP-basert.
ZIGBEE område jeg tror vil ikke overstige 30 meter

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back