Heater tape / kabel er lineær?

N

Nora

Guest
Hello -
Når du har en del av ovnen wire som er rangert ohm per fot.
Hvis spenningen gjennom den alltid er den samme (si 120VAC), vil den nåværende alltid være det samme?
V = iR
120 / (20 meter ved 10ohms per foot = 200ohms) = 0.6A

120 / (10 meter ved 10ohms per foot = 100ohms) = 1.2A
Med andre ord, et stykke varmer wire 1 / 2 størrelsen til en annen del av ovnen wire har nøyaktig dobbelt gjeldende?Er det en lineær sammenheng?
Nora

Resistive oppvarming ledninger er slags lineær.En ting å ta hensyn til er at de har temperaturavhengig motstand.Den andre er at overflaten utstråler varmen.Så for å få varmen ut av en tynn tråd tar høyere temperaturer.

Er varmen utsvevende gjennom resistive ovnen ledningen målt i watt?
Så hvis 120V og 10ohm wire = 12Amps.
Så Heat = 12 ^ 2 * 10 = 1440W?
Nora

Dine beregninger er riktige.Men på grunn av det ekstreme temperaturområdet, den første kalde, vil strømmen bli mye høyere.

I dagene før transistorer det var en spesiell krets i en ventil / rør glass boliger som hadde resistive wire sår opp og ned på to støtter.Denne enheten fungerte som en konstant strøm kilde på grunn av termisk tilbakemeldinger.Den ble brukt til å holde ovnen spenning / strøm konstant over store variasjoner fra batteriet spenninger i biler.

Hello -
Hva er makt da sett på 40ohm motstand?
Jeg har 120V/98ohms = 1.22A
(1.22A ^ 2) * 98 = 146W

Riktig?Eller ikke?
Nora
Sist endret av Nora på 10 2009 2:13 Mar, endret 1 gang totalt

Nora,
Hvor ble de 98 Ohms kommer fra?Du har to 120 ohm motstander i parallell til en tilsvarende R på 60 Ohm.Dette er serien med 40 Ohms gir 100 Ohms total motstand.
Hilsen,
Kral

Min feil.
Jeg rundet av alle verdier i diagrammet for hensikten med dette innlegget.
Så ja 100 ohm totalt.Hvordan makt splittet opp?

Jeg tror jeg = 1,22 ^ 2 * 40 = 59W over 40ohm motstand.

Hvilke verdier wattstyrke regnes som høy varme motstand?

Nora

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back