Hei alle sammen .. er ny her

A

analog_ocean

Guest
Hei,
Jeg vil vite hvorfor vi bruker gate driver i noen noen effektforsterker circuits.what er den faktiske årsaken.

Fortell meg hvis du vet

Selv Jeg hadde samme problemet i andre året med min engineering, derfor jeg vil prøve å forklare ua litt hva jeg har forstått fjor ..

gate stasjon (i dette tilfellet er en bidirectional gjeldende kilde, som kan kontrollere grensene for gate strøm, som igjen kan styre slew rate på effektforsterker.

Hvis du fremdeles er i tvil, kan du vente til noen andre til å svare.

Hvis min svare hjelper, ikke glem å klikke på hjalp kategorien.

de viktigste kjennetegn er at gate driver som MOSFET har ingen gjeldende throgh det

Hei,

All makt halvlederbrikker enheter må gate pulser å få slått på.
Det r kretser som utløser pulser til disse portene, disse har for å bli kontrollert for å opprettholde slew rate v ønske.Så noen makt halvlederbrikker enheter som scr kan slås på av en gate puls nd kan ikke slås av på andre måter enn seg selv å oppnå null nåværende tilstand.Hvis disse like enheter r brukes deretter v trenger å kontrollere alt.Så Gate driverne brukes i forsterkere.Hilsen,
Avinash.S.

INS-ANI hadde den beste info så langt gate driver does 2 importent ting den blir sjåføren av / på om det
er en svitsj eller styrer hvor på om det
er lineær [aldri off], 2nd jobben den gjør er å hindre endringer i gate / avløp spenning, påvirker gate / source spenning siden en strøm Fet ligner 2 kondensatorer i serie forbigått av en vill variabel strøm lekkasje.
BTW for avkjøring Transistor utganger denne kretser en "pre-driver".

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back