Hei, jeg er veldig ny i verifisering, har noen spørsmål ...

D

dexter_ex_2ks

Guest
H alle.
Jeg er veldig ny i verifisering, trenger jeg noen bøker forslag.Jeg vet at bekreftelse kan gjøres i SystemVerilog, SystemC, Vera, E og C .
Men jeg trenger noen forslag til bøker å begynne å lese.Noe som vil inneholde teoretisk del eksempler.(For øyeblikket vil jeg bruke noen gratis verktøy som te og takstol som er for C . Does noen kjenner disse to programmene? Er de bra? Kan jeg bruke dem for å studere? Er det en stor forskjell mellom dem og andre?)

Takk på forhånd
og
Ha en fin dag!

Hei,
Følgende bok gir grundig bilde av verifikasjon i E (specman elite) med trinnvis opplæringen.

Design Verification med e
av Samir Palnitkar
Utgiver: Prentice Hall
Pub Dato: 25 september 2003
Skriv ISBN-10: 0-13-141309-0
Skriv ISBN-13: 978-0-13-141309-2
Sider: 416

hilsen,
Mathuranathan

Takk for forslaget.

Men jeg trenger å øve, og jeg tror at specman det er ikke gratis.Jeg har et annet spørsmål, SystemVerilog det er et språk eller et program, fordi hvis det er et språk, land jeg at jeg kan finne et gratis program med SystemVerilog integrering.Jeg ba om et forslag til en bok med teoretisk og praktisk trening.Jeg har lest om denne boken på amazon, og det er en veldig god bok, men hvordan kan jeg øve bekreftelse uten specman (så jeg tror ikke det er lurt å kjøpe denne boken fordi jeg ikke kan utøve og det er en mye penger).

SystemVerilog det kraftige eller ikke i verifikasjon, og er det et gratis verktøy for læring formål?

Takk igjen på forhånd
og
Ha en fin dag!

Det kan være lurt å ta en titt på en systemc bekreftelse, som jeg gjorde:

http://bknpk.no-ip.biz/First_SCV/aisTB.html

Jeg tror den beste måten å lære verifisering er å skrive en testbench å bekrefte et design!

Dersom du leter etter en fullt opensource plattform for moderne verifikasjon bruk Teal / Truss Icarus (jeg tror du gjør det allerede).Dette er det beste alternativet i dag.BTW, Teal / TRUSS er svært mye industri styrke rammene, blir brukt på flere selskaper, men du trenger gode C folk interessert i HW bekreftelse - ikke så lett kombinasjon å finne.

Annet enn det, er industrien sikkert beveger seg mot SystemVerilog, gratis verktøy - nei, eval versjoner ja (Prøv Aldec for eksempel).

Vi har VIPs blir opprettet ved hjelp Teal @ CVC her.

soon coming up @CVC!

Og dette er en del av dV vår Inkubasjon
snart kommer opp @ CVC!

Skål
Ajeetha, CVC
www.cvcblr.com

Checkout www.testbench.in

Du finner fullstendig bekreftelse eksempler.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back