A
abdullah_nauroze
Guest
Hi everybody, jeg er ny på helix antenna.Jeg har prøvd å lage en helix antenne for 4GHz frekvens.Jeg har gjort quater-bølgen transformator ved "txline" programvare.med at jeg fikk bredden på stripline å være 16,6 mm.The helix må fordeles 7.5mm over bakken som lambda = 75mm og motstanden er 84 ohm (forutsatt at helix er 140 ohm).Jeg har et problem med matchende kilden (koblet via koaksial linje med indre diameter = 0.2mm og ytre dia = 0.45mm) til helix antenna.
Jeg ønsker å kontrollere om stripline er 84 ohm ved å skifte antennen med en stripe av 140ohms og kilde med 50 ohm.Nå har jeg følgende problemer:
¤ Hvordan kan jeg få dette erstattet dvs hvordan kan jeg forsikre at stripen er 140 ohm
¤ ikke lengden på koaksial saken?jeg forsøkt å variere det, men det hjelper ikke mye
Behage hjelpe meg ..........jeg er desperat
Jeg ønsker å kontrollere om stripline er 84 ohm ved å skifte antennen med en stripe av 140ohms og kilde med 50 ohm.Nå har jeg følgende problemer:
¤ Hvordan kan jeg få dette erstattet dvs hvordan kan jeg forsikre at stripen er 140 ohm
¤ ikke lengden på koaksial saken?jeg forsøkt å variere det, men det hjelper ikke mye
Behage hjelpe meg ..........jeg er desperat