hevet cosinus filter

H

HK

Guest
hei, kanskje jeg vet er det jeg skal modulere en manchester kodet puls ved hjelp ASK, PSK eller FSK før hevet cosinus filter? slik at jeg kan få en annen form som SINEWAVE utgang? takk for alle råd.

Det løftet cosinus filter er en matchet filter for rektangulære pulser.Dette betyr at det maksimerer signal støyforhold i midten av pulsen.

Denne figuren skal være delt mellom sender og mottaker.Denne delingen gjør kvadratroten reist cosinus-filtre i hver ende.

En rektangulær puls har svært høy båndbredde (infinte i thoery), på grunn av 0-tiden logge endringer i kurveform.Hvis vi bruker pulsen til å straks modulere en operatør SINEWAVE, endringene i SINEWAVE vil være veldig brå dvs båndbredden til transportøren vil også bli svært høy.De fleste kanaler har begrenset båndbredde, og så vil de sterkt attenuere / forvrenge carrier wave.Det er derfor svært ønskelig å gjøre bæreren oppta minst mulig båndbredde for et gitt datahastighet.Med andre ord, ville det kreve en kanal med uendelig båndbredde til å bære en slik waveform uten forvrengning.

Naturlig reduksjon i forvrengning kan oppnås når det modulerende signalet opptar mindre båndbredde.Dette vil bety at pulsene måtte komme lenger og lenger, men vi ikke ønsker å redusere datahastighet heller.Så spørsmålet kommer ned til dette: Jeg ønsker å overføre til x symboler per sekund, hva er den minste båndbredden at jeg kan oppta?Det viser seg å være halvparten av symbol rate (x / 2 Hz).(Nyquist-teoremet).Så det neste spørsmålet er hvilken kurveform vil gi meg det båndbredde for overføring x bps?Siden vi trenger, i dette tilfellet, striclty begrenset BW har pulsen til å være uendelig varighet og det er ikke realisasjonsverdi.Det løftet cosinus bølgen gjør den praktiske nærmeste-kutt til denne reqiurement.Også i kraft av sin null verdi på toppen av de nærliggende symboler, slik at også blant symbolet interferene holdes til et minimum.
-b

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back