HF effektforsterker .. hjelpe

M

meridio

Guest
Hei
Jeg trenger litt hjelp .. Ive blitt prøver å bygge en RF forsterker for 12MHZ. Men Ive hatt noen problemer kjører strøm.
Den grunnleggende oscillator er en colpitts en med krystall bruker en BJT 2N2222. Utdata er hentet fra BJT colector.The bjt colector har også en kvele knyttet til Vcc.But jeg trenger å øke utgangseffekt.Bare 1 BJT
isnt nok for å få 180Vpp og 200mA gjeldende at min sirkulære antenne (radius = 30cm) behov.

Jeg
har satt som antenne i BJT colector i serie med choke.but jeg bare få 26Vpp bruker
15 fra en DC strømforsyning. Og gjeldende virkelig bittesmå ... Og det begynner å svinge så oddly.Så jeg besluttet å forlate colector og kvele alene og sette Antenne som colector laste ut av kretsløpet.Jeg dunno hva de skal gjøre.Endelig Antenne har 0 Volt og krets stoppe oscillating og jeg bare se DC komponent i oscilloskop.
Ive forsøkt en buffer .... men selv en BJT buffer trekker nåværende og oscillator stoppe ....

Hvordan løser jeg dette problemet?.. Jeg trenger virkelig en RF effektforsterker 128Vrms og 200mA.Er det noen kretser eller skjematisk kan hjelpe meg å løse dette?

Ive utviklet en buffer med bjt og en strøm booster med MOSFET (som effektforsterker). I min Spice simulering fungerer perfekt.Men i det virkelige PCB ... it doesnt work!

Please hjelp meg
Takk for hjelpen

Meridio

electronicadamelltda (at) gmail.com

Jeg trenger litt hjelp med dette oscillator.It kan ikke kjøre så mye strøm ..
Hvis jeg setter all slags last .. den slutter oscillating ...
takk for hjelpen
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back