HFN og CTS

CTS er klokken tre syntese.Klokke er et eksempel høy fanout netto (HFN).Vi erklærer ethvert signal som restarte eller aktiverer, som vil bli gitt til mange flopper, så høyt fanout netto under syntese.Incase av klokke, tror jeg det verktøyet forstår at klokken er en HFN og antar den vil bli oppdatert i senere del av prosessen med bufferne høyere kjøre styrke og behandler det som en ideell netto.Så, er min gjetning, trenger det ikke være spesifisert som en HFN.

reset signaler er et eksempel på HFNs siden de går over alt.Under CTS du legger buffer trærne til deg klokker og alle andre HFNs

Ja, generelt sett, og restarte pinnene er HFN ut garn, for å minimere innsetting forsinkelser og fanout vi bygge buffer treet under CTS.but disse r ikke begrenses på samme måte som i clk clk spec

scan aktivere er et annet eksempel for High fanout netto.Noen av P & R verktøyene er intelligente nok til å oppdage den høye fanout garna under plassering optimalisering (basert på terskelen gitt for nei: på nett) og gjøre HFN syntese.

De fleste verktøy dag forstå forskjellen mellom HFN og klokker.Vanligvis kan du angi at terskelen for hva som er definert som en HFN, men verktøyet standard er fin.HFN syntese prøver vanligvis til meg kravene som max cap, maks slew, maks fanout.

Du kan opprette klokken tre lignende struktur (med buffere og vekselrettere) for HFN å tilfredsstille design regler (maks cap, drepte etc).Kommandoen i PKS pleide å være - bygge fysiske tree <net_name>.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back