HFSS boundary

S

skwok

Guest
Jeg designer en underjordisk antenne.

For stråling boksen, jeg satt bare toppen overflate som stråling overflaten.Betyr dette at jeg vil bare se feltet utstrålende fra toppen overflaten?Alle feltet fra den andre 5 sider av boksen vil være inneholdt underground?

Please help.

Kudo

Ja, jeg assigs alle grenser.

For stråling, jeg bare velge toppen overflaten av stråling boksen.Jeg er bare interessert i feltet radiated over bakken, ikke under jorda.Er dette riktig?

Takk.

Som standard hvis du ikke tildele en grense HFSS vil gjøre den til en perfekt E grensen.Dette betyr at antennen skal modellerte som om den var plassert inne i en metallisk boksen en åpning øverst.Du kan lage dine egne omkringliggende dieletric å imitere bakken som vil dekke sider av din antenne.Selvfølgelig
vil du bli begrenset til størrelse på denne omkringliggende materiale avhengig av prosessorkraft på datamaskinen.På slutten fly av denne dieletric kan du enten plassere en perfekt E grense eller en perfecctly Matchet lag eller noe i mellom, avhengig av hvordan du vil modellen jord.

YoungEng:

Takk for hjelpen.

Jeg hadde antenne inne i en rektangulær boks av jord med bestemte dielectic materiale å imitere ulike jord tilstand.

Da jeg hadde luft boks rundt denne jord boksen.Igjen, jeg tildelt luften boksen top overflate for stråling grensen og venstre alle andre 5 sider som standard.

Mener du at sidene er perfekte E grensen?Hva mener du med perfekt matchet laget?Lagt til etter 1 timer 22 minutter:YoungEng:

Er det riktig å bruke "grenser, Tildel, Layer Impedans" og materielle innstillingen satt Matchet laget?

Takk.

ja det vil være en perfekt E, du kan se dine betingelser før du simulere ved hjelp grensen løsningsvariabel kommandoen under HFSS kategorien.En perfekt matchet laget betyr bare at feltene vil bli absorbert.Det kommer an hvis du vil at feltene for å bli reflektert tilbake til antennen eller bare ha dem absorbert.Det kan være enklere å gjøre en ekstra stråling grensen til å absorbere feltene og bare se på stråling mønster av første stråling grensen på toppen av boksen.

YoungEng:

Tusen takk for hjelpen.

Kan du klargjøre hvordan å gjøre følgende test betingelser?

1) Perfectly Matchet lag som absorberer alle felt

2) En grense som gjenspeiler alle felt

Er det noen bra doucmentation som forklarer boundary setting?Jeg leste HFSS manuell før, men jeg kan ikke huske mye detaljert forklaring om hvordan du setter grenser.

Kjenner du noen gode 3dje parts bok om HFSS?

Igjen, takk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back