HFSS hjelp trengs

K

kenneth

Guest
Hi everyone,

Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan tegne en gyldig spiralformede antenne i HFSS siden jeg alltid encouter problemet med ugyldige design?

Med vennlig hilsen,
Kenneth

Jeg møter en feilmelding som dette:

Mislykkes i å gjøre kanten spiral.ACIS Feil 7073 - Starten på spiral er angitt på normal akse, bruker du en null start radius å utføre.
Geometri etableringen har blitt avbrutt på grunn av svikt i et geometri operasjon.

HFSS online hjelp vil vise deg hvordan du kan gjøre det.
Tegne et Helix
En helix er et 3D-objekt spiral skapt av feiende en 1D eller 2D objekt langs en vektor.Sweeping en 1D objekt resulterer i en hul 3D-objekt.Sweeping et 2D ark objekt resulterer i en 3D solid objekt.

1.Velg 1D eller 2D objektet du vil feie for å danne en helix.2.På Tegne-menyen klikker Helix.

3.Tegn vektoren du vil feie objektet langs.De to punktene som beskriver vektoren påvirker aksen retning og ikke den helix lengden.The helix lengde bestemmes av oppføring av banen og mange svinger.

a.Velg startpunktet ved å klikke på punktet eller skrive inn koordinatene i X, Y og Z tekstbokser.

b.Velg endepunktet ved å klikke på punktet eller skrive inn koordinater i forhold til startpunktet i dX, dY, dZ og bokser.

The Helix dialogboks vises.

4.Velg Høyre hvis retningsendring er klokken og Venstre hånd om retningsendring er mot klokka.

5.I Pitch tekstboksen skriver avstanden mellom hver tur i Unio, og klikker en enhet i nedtrekkslisten.

6.I Turns tekstboksen skriver du inn antall komplette revolusjoner objektet vil gjøre langs vektoren.

Det valgte objektet er feid langs vektoren å danne en helix.Den opprinnelige objektet du feid slettes.

Dialogboksen Egenskaper vises, slik at du kan modifisere objektet s egenskaper.

7.Klikk OK.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back