HFSS Optimetrics

T

tortoss

Guest
Jeg
er en ny HFSS bruker jeg simulere en overtale.koplede resonator, jeg trenger å variere avstanden til en kobber boksen under slutten av resonator (Jeg vil legge ved et bilde. viser strukturen), og jeg må ha en freq.feie for hver distanse verdi.Er dette mulig, jeg vet hvordan du varierer avstanden (ved å legge til en variabel for z-samordner) men jeg
er ikke sikker på om det er mulig å få også en freq.fei.Så hvis noen kan hjelpe meg som vil være stor takk.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Først av alt hva versjon av HFSS bruker du?

- Du skal kunne gjøre både en frekvens feie og optimetrics (variant) samtidig.

1 - sett analysen satt opp.opprette en ny løsning, og velge løsning frekvens.
2 - Legg til en feie under denne løsningen oppsett du nettopp opprettet.Hierarkisk, ser du løsningen under analyse og feie under løsning.

3 - at avstanden bør henvises som en variabel.for avstand høyden, legger et tegn eller setning å representere variabelen.

4 - gå til optimetrics og opprette parameter fei.Jeg tror det er den første.Satt opp parameter med ønsket antall poeng.
og kjøre.

Jeg bruker HFSS v.9
betyr det gjør freq.feie for hver avstand?

Takk

kan du bruke tune verktøyet også.angi en variabel for avstand maur med inkludert feie starte på tune ..

Så hvordan har du det gjort?Jeg er interessert i å vite om du lykkes eller ikke?

faktisk er jeg bare prøvd å gjøre det med den parametriske optimetrics og det fungerte ikke jeg kan velge''oppsett: Sweep1''og velge bare én freq.så jeg gjorde det i langt jeg gjort individuelle prosjekter for ulike avstander.Jeg har ikke prøvd tuning verktøy

Kan noen laste opp hele manuskriptet på optimetric om oppdateringen Antena ...... det kan være nyttig ... [plztqqqqq
hilsenalan

Her er HFSS Optimetrics Tutorial jeg fikk fra HFSS Support.Dette er en tutorial for en COAX Stub Resonator.

Skål,
-Prakash
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back