HFSS simulering resultat spørsmålet

L

limate

Guest
Jeg er forvirret med resultatene viser i vedlagte smeden diagrammet. Jeg understant MP her er størrelsen og fase av impedans. Så hva er forholdet mellom MP, RJ, og GB, Q, og VSWR her? Hvordan er konvertering mellom S, Z og Y parametere i HFSS rapporter? Takk for alle svar.

Jeg synes MP er størrelsen og fase av den konstante Γ (refleksjon koeffisient). RX representerer reelle og imaginære delen av impedans Z og GB representerer reelle og imaginære del av 1 / Z. Når det gjelder Q og VSWR, husker jeg ikke nøyaktig, må jeg slå det opp i bøkene mine først, og deretter fortelle deg. Og det er: Γ (refleksjon koeffisient) = (Z-1) / (Z +1)

Du har rett! Jeg orignallu ønsker å se på Z-parametrene i Smith Chart, forårsaker problemet jeg postet.

Hei, igjen. Jeg sjekket om Q og VSWR og det er VSWR = (1 + Γabs) / (1-Γabs) hvor Γabs er den absolutte verdien for Γ (refleksjon koeffisient). Angående Q, er det Q = (lagret energi) / (konsumert energi) = X / R, der X, R den imaginatory og ekte del av impedans Z. Det er også: Q = FO / BW, der for står for frekvensen brukt og BW for båndbredde. Og jeg tror ikke du trenger å konvertere noen av S, Y og Z parametere i HFSS. Den beregner dem alle. Du velger hvilke som passer deg bedre og lage en rapport av dem. Håper det heps!

Beklager, jeg vil ha poeng [color = red] advarsel # 1 - ubrukelig post [/color]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back