[HFSS] - Utdrager Inngangsimpedans fra en Lumped Port

V

vannik

Guest
Er det en rett fram måte å utvinne hva inngangsimpedans av en enhet (dvs. en antenne matet med en lumped port) er?En impedans for lumped porten må spesifiseres, så er det normalt gjøres ved å beregne den reelle og imaginære komponenter av S11 og støtte ut enheten impedansen siden du kjenner referansen impedans?

Er det en enklere måte enn dette (noe som er innebygd i HFSS)?

Takk

vannik skrev:Er det en enklere måte enn dette (noe som er innebygd i HFSS)?

Det ser ut som Z parameteren plot (ikke port Zo) gir de samme verdiene som du kan regne ut fra s-parametre for dette 1 port tilfellet, FYI.

vannik skrev:

Det ser ut som Z parameteren plot (ikke port Zo) gir de samme verdiene som du kan regne ut fra s-parametre for dette 1 port saken.

Hei,
Im litt forvirret.Som jeg ser deg på tomter Jeg kan ikke se de samme verdiene ...Jeg forstår at shmit diagrammet er riktig og forståelig for meg.Du bare multiplisere RX til 50 ohm, og i eksempelet ditt har du RX = 1,4106 0,0248 i så RX50ohm = 70,53 1,24 i ohm Så jeg håper å se disse verdiene i den første handlingen, men jeg bare se ~ 68 ohm.Spørsmålet mitt er hvordan det er mulig å se dem RX verdier i din første plot?

Beklager, jeg kunne ikke finne den samme simuleringen.Putting resultatet fra CST MWS (du får det samme i HFSS).Real, imaginære del av Z og Smith diagram.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back