hi Jian plz hjelpe meg med denne fila med ie3d

R

ramani

Guest
hi Jian,

Jeg må simulere min stablet jordet coplanar waveguide struktur ved hjelp ie3d.
her med jeg har festet meg struktur plz hjelpe meg å få felt og spredning parametrs.

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=553596 # 553596.

Jeg ser frem ur svare ....

Hei, Ramani: Jeg ser ikke noe vedlegg.Sa jeg glipp av noe?Du kan sende meg filen på: Jian (at) zeland.com.Jeg kan prøve å hjelpe deg i morgen.Det er sent her nå.Hilsen.

Hei, ramani: Her er noen modeller (enkle og komplekse) for deg.Siden jeg ikke har alle dimensjoner, Jeg opprettet strukturen med noen antatt verdier.Hilsen.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

hei, Jian,
takk for hjelpen.kanne u vennligst fortell meg vil omfanget av elektriske og magnetiske felt varierer hvis simulere en struktur i fdtd og moren.

og hvis så hvor langt vil være variasjon.

Så synd at jeg ikke kan åpne filen uten den nyeste versjonen.

Hei, ramani:

Ja, metallvegg strukturen endres.Feltet vil endre.

Hei, Parris:

Vennligst send en e-post til meg og jeg kan sende deg filer i tidligere versjon.Jeg foreslår at du oppgraderer til siste versjon, fordi det er mye bedre.Hilsen.

hi Jian,
i en jordet coplanar waveguide, jeg
gjorde ikke finne noen grunn flyet som fullt ut dekker bunnen side.it dekker bare signalet dirigent og øvre venstre og høyre bakken flyene.
er det sant?Jeg så strukturen i 3D definert av u i ie3d sånn.
hvordan du definerer venstre og høyre bjelker i stablet jordet coplanar waveguide.
og jeg trenger å sammenligne resultatene av elevating signalet conductor linje i stablet gcpw av ulike heighs.hvordan du definerer forhøyet signal conductor linje.
plz hjelpe meg .........

Hei, Ramani:

Mener du at du ikke ser via dekker hele spekteret av cpw begrunnelse på sidene?Jeg purposely gjorde det.Du ser jeg definere negative port på siden metaller.Howevever, porten kan ikke defineres på en kant med siden koblet til bakken.Jeg må ta en liten del av det å kunne definere en negativ utgang på den.Dette er en pålitelig måte for en port som denne.Hilsen.

takk Jian i undersood.
så hvordan kan jeg heve signalet condutor høyde ved å holde til venstre og høyre bakken fly i samme posisjon.

vil resultatene av waveguide bedre hvis jeg gjør sånn.

Hei, Ramani:

Jeg er ikke sikker på om det vil forbedre.Ja, din substratet
er sigma = 10 s / m og det er ganske lossy.Hvis center conductor vil ikke røre det (ved å sette inn en isolasjon layer), vil det redusere tapet betydelig.

På IE3D, kan du velge alle hjørner av sentrum conductor på alle lag og endre z-koordinere dem.

Med vennlig hilsen,

hi Jian,

hvordan bør verdien av s21 for bedre interconnect struktur.
hilsen,
ramani

Hei, Ramani:

For en interconnect (passiv krets), den beste S21 is | S21 | = 1 eller 0 dB.Du kan imidlertid ikke få det til grunn | S11 |> 0, og det er andre tap (metallisk, dielectric, overflate bølge og strålebehandling).For semi-conductor underlaget, det forårsaker mye dielectric tap.Du trenger noen små tap isolasjon laget mellom bånd og SI laget.

Med vennlig hilsen.

hi Jian,
kanne u vennligst gi meg strukturen (sgcpw) by elevating signalet conductor høyde av noen lengde.
gledet din hjelp.
med hensyn
ramani

Hei, Ramani:

Jeg har alle dimensjoner, og jeg er ikke sikker på hvor mye jeg skal heve dem.Elevating et lag er enkel på IE3D.Du velger Rediger-> Layer->
Endre LAYER Z-COORINDATE.Husk å endre SUBSTRATES informasjon om substrates endres simultanously.Hilsen.

hi Jian,
når jeg gjorde som u sa, jeg dont finner den sentrale condutor høyde alene får økt og venstre og høyre bakken lagene er i samme posisjon.
Jeg er også dont har bestemt høyde å heve bare jeg trenger å finne det optimale høyde hvor jeg får lave tap.
plz hjelpe meg ..
hilsen

Hei, Ramani:

For bestemte strukturen, den høye tap bør ikke være påvirket av jording metall mye.Mesteparten av tapet er fra SI underlaget med 10 ohms.cm.Du må sette en isolasjon laget mellom dette underlaget og sentrum conductor.Hilsen.

Hei, Jian:
du har gitt meg en struktur kalt gcpwthick, tykke i den forstand gjøre u bety tykkelsen av underlaget, eller tykkelsen på metallet.
hva materialet kan brukes for å isolere underlaget og sentrale conductor laget.
forutse ur svare ...
hilsen
ramani

Hei, Ramani:

Den "tykke" modellen innebærer at jeg opprettet en tykkelse modell for metall.For dielectrics, er det alltid simulert som det er.Det er ingen mulighet for det.Hilsen.

hei, Jian,
hva meterial jeg kan bruke for å isolere den sentrale dirigent og dielectric underlaget.i multilayered arkitektur hvordan det er mulig.
er det anyother måte tilgjengelig for å endre sgcpw struktur for å redusere tap og signal integritet effekter, som å legge ring liker metall to øverste GND flyene.
hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back