Hjelp! - CST MWS port definisjon feilmelding

S

svarun

Guest
Hei, jeg simulerer en microstrip linje på en blandet air-Silicon substrat. Jeg definerer wave-porter for de to endene. Jeg får en feilmelding. "Bølgeleder for Port nummer 1 er for kort. Waveguide må homegeneous for atleast tre meshplanes i den spre retning". Jeg har sørget for at underlaget er finmasket for å sikre at den har atleast 8 celler i x-retningen, som også er forplantningsretningen. Likevel theerror holder dukker opp. Hva gjør jeg? Takk for din tid. -Svarun

Hei EIRP og RF simulator, Kan du fortelle om hva jeg forstår av homogenitet er korrekt? Dette er hva jeg forstår. Anta at min forplantning retning er si x. I utgangspunktet gjøre tre tynne skiver som tilsvarer tre celler langs x-aksen og lik omfanget av waveguide havnen i yz planet. Så jeg ser på de tre skiver. De bør alle være identiske betyr at de bør overlappe på hverandre akkurat. Er dette riktig. Vennligst si om dette er riktig? PS: Hvis dette er riktig da min modell ikke tilfredsstiller dette og så jeg kan ikke simulere det. Jeg må finne ut andre måter. Takk for din tid. -Svarun

[Quote = svarun] Hei EIRP og RF simulator, Kan du fortelle om hva jeg forstår av homogenitet er korrekt? Dette er hva jeg forstår. Anta at min forplantning retning er si x. I utgangspunktet gjøre tre tynne skiver som tilsvarer tre celler langs x-aksen og lik omfanget av waveguide havnen i yz planet. Så jeg ser på de tre skiver. De bør alle være identiske betyr at de bør overlappe på hverandre akkurat. Er dette riktig. Vennligst si om dette er riktig? PS: Hvis dette er riktig da min modell ikke tilfredsstiller dette og så jeg kan ikke simulere det. Jeg må finne ut andre måter. Takk for din tid. -Svarun [/quote] Kjære venn homogenitet betyr at fôring waveguide ikke endrer dimensjoner i tverrgående retning (i notasjon yz) i løpet av 3 skiver i x (forplantning) retning, OK? Jeg har festet enkelt bilde .. Hvis dette ikke hjelper, kan du legge ditt prosjekt her! Vennlig hilsen eirp

[Quote = eirp] [quote = svarun] Hei EIRP og RF simulator, Kan du fortelle om hva jeg forstår av homogenitet er korrekt? Dette er hva jeg forstår. Anta at min forplantning retning er si x. I utgangspunktet gjøre tre tynne skiver som tilsvarer tre celler langs x-aksen og lik omfanget av waveguide havnen i yz planet. Så jeg ser på de tre skiver. De bør alle være identiske betyr at de bør overlappe på hverandre akkurat. Er dette riktig. Vennligst si om dette er riktig? PS: Hvis dette er riktig da min modell ikke tilfredsstiller dette og så jeg kan ikke simulere det. Jeg må finne ut andre måter. Takk for din tid. -Svarun [/quote] Kjære venn homogenitet betyr at fôring waveguide ikke endrer dimensjoner i tverrgående retning (i notasjon yz) i løpet av 3 skiver i x (forplantning) retning, OK? Jeg har festet enkelt bilde .. Hvis dette ikke hjelper, kan du legge ditt prosjekt her! Best regards eirp [/quote] Kjære EIRP, Tusen takk for din avklaringer om spesielt bildet. Jeg setter pris på at du tar deg tid til å trekke illustrasjonene. -Svarun

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back