Hjelp: Høy virkningsgrad regulert DC-DC omformer

F

fory

Guest
Hei alle,
Jeg er ny på dette forumet.

Jeg ønsker å designe et isolert PWM strømforsyning med dette spesifikasjoner:

inngangsspenning: 12-15V DC
utgangsspenning: 0-200V DC regulert
output current: 1A mah
Efficiency:> 70%
--------------------------
Kan du hjelpe meg med forslag for topologi eller nyttig kobling til liknende design?

Hei fory,
En FLYBACK topologi får du svært nær å utforme mål, bruk noe som en UC3843 IC eller noe lignende sammen med et lite motstand skifter FET med en oversikt spenning på om 600V vil være OK, husk at du må ha minst dobbelt så stor inngangsspenning tåle pluss litt på toppene.Du kan finne at over 70% effektivitet litt av en utfordring, de fleste FLYBACK design synes å være rundt eller like over 70% mark (ja jeg vet at de kan gjøre bedre, men det er ikke lett).Andre isolert topologi kan gjøre litt litt bedre enn dette, men er vesentlig mer komplisert og threfore mer vanskelige å utforme.Du må designe dine egne bytte transformator (eller strengt dens en spole med sekundær viklingene for puristene der ute), RCD Snubber krets og tilbakemeldingene nettverk som er ganske enkelt for en FLYBACK topologi.Det finnes en rekke referanser der ute på nettet om hvordan å gjøre dette til et godt sted å starte er ferrite produsenter nettsteder, for eksempel Magnetics Inc, Epcos, FERROXCUBE etc, hvorav mange har programvare du kan laste ned som vil hjelpe deg utforme Magnetics og angi hvilken kjerne som skal brukes.
Lykke til
Bob.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back