hjelp: Hva bør jeg gjøre før blokk test i analog tape ut?

J

justin

Guest
det er min første gang å tape ut, så jeg vil vite hva bør jeg teste før jeg teste blokkere funksjonen?kanskje noen åpne kort test ...Takk

DRC (selvsagt) med alle mulige kombinasjoner av "brytere"
LVS (i tilfelle av tråkkfrekvensen DIVA ikke pakke med koble nettet med samme navn alternativet)
Du kan kjøre ERC hvis du har techfiles å gjøre det.
Plott layout og sjekk det "svake flekker"
sjekk metall bredde og vias for aktuelle tettheter.
sjekk edgeseal / chip grad regler
Har layout gjennomgå med noen som gjorde det før

strømmen ut strømmen på og kjøre DRC og LVS

be om få uker og etter enheter vil ankomme håper de fungerer.

Så langt i de 10 årene det har fungert for meg.

Hei,

Kontroller at alle du pcells er godt evaluert før strømmen ut.
En annen ting: display aktiv, implantat, alle slags brønn, grøft.Se på alle dine chip sånn og du vil sikkert finne noen rare ting du ikke se før.Gjør det samme med METALIZATION.
Kontroller at alle brønnene er tilkoblet.Noen kit fremdeles har problemer med det.Gjøre en bekk sammenligne hvis du har et verktøy for.

Takk for alle svar.
Jeg mener testen brikken har kommet tilbake.Jeg skal teste den neste dagene.
Kan jeg koble tilførselen til flis uten ekstra test?

1.u bør først gjøre noen DC test av ur chip.som åpne, kort test med ur meter.
2.Dernest bør u teste ur testing bord med DC test også, dette vil sikre u at testing krets er god før u legge ur chip i testing styret.
3.mount ur chip, og lykke til.

Takk.
Og har du karakterisering rapporten modell for analog IC-test?
eller kunne du gi meg en link om denne rapporten modell?

Når du kobler brikken, sørg for at strømforsyningen gir deg 'null' nåværende.Øke denne langsomt.ikke begynne med vdd satt til å gi deg ubegrenset gjeldende.

Kjør en DC open / short på selve brikken når den ikke er montert.

Kjør en DC åpne kort test på PCB FØRSTE!

Bruk en antistatisk håndleddet-band eller berøre jordet instrumentpanelet bakken hver 1 minutt (Metal vennligst)
Unngå bruk av nylon gensere og joggere, være på en antistatisk overflate pute hvis tilgjengelig.

om røye.Rapporten, avhenger av hva du tester.

Dersom selvtest var ikke innebygd, så tenk på det neste gang du gjør en tape ut.

Bruk batteridrevet kretser for å levere stabil referanser.eller høy Qual.strømforsyninger.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back