hjelp, hvordan du legger til et skikkelig feed som IE3D i MOM-koden?

J

joinhappy

Guest
Hvem er kjent med innmating av IE3D?Jeg ønsker å utvikle en MOM-koden for antenne simulering ved hjelp av den samme strømmen som IE3D for å sammenligne med det,
hvordan å legge inn riktig strøm, takk.

joinhappy wrote:

Hvem er kjent med innmating av IE3D?
Jeg ønsker å utvikle en MOM-koden for antenne simulering ved hjelp av den samme strømmen som IE3D for å sammenligne med det, hvordan å legge inn riktig strøm, takk.

Takk svarun,
Nå Jeg brukte innmating av delta-gap metoden, men jeg vet ikke det IE3D's feed metoden, jeg vil sammenligne mine stråling mønster resultater for et multilayer microstrip linje modell med IE3D's, men kan ikke.Min simulering er i høy frekvens, jeg sikker på at min er god, og jeg føler at feed-modellen feed punktet er svært viktig for å sammenligne.Kan du hjelpe meg?takk.

joinhappy

for beregningen av stråling mønsteret, feed-modellen ikke er kritisk.du bør få anstendig resultat med en innmating modellen.Inntastingsfeltet impedans / retur tap / resonans frekvens er mer sensitive til feed modellen.Problemet utgangspunktet koker ned til hvordan du beregne impedans matrise og excitation vektoren.

The de-embedding algoritmen er viktigere enn hvordan excitation brukes.Hvis jeg finner resultatet være forskjellige fra de som IE3D, ville jeg satt mer tid sjekke de-embedding, heller enn å bekymre deg for strøm, men disse to er i slekt med hverandre.

Hi Loucy,
Jeg er svært interessert i å lære om de ulike de-embedding algoritmer og deres relative merits.Can du gi meg litt info om dette, eller peke på et reference.I er ikke en mikrobølgeovn ingeniør, men jeg gjøre mer av fysikk knyttet stuff.Thanks.

-svarun

Hi, Dear Loucy, takk.
Jeg har sjekket min fylt impedans matrise ved hjelp av en antenne spredning feltet problemet og har gode resultater med referanse.så jeg tenkte matrisen fylles ikke er i trøbbel.I praksis vil jeg anta at fôring spenning 1 V legges ved en rangering normal felles egdes av microstrip linje, og deretter beregne strømninger av alle elementer, og beregning av rediation mønster, er det riktig for stråling mønsteret beregningen?Jeg føler meg kanskje litt feil om excitation vector lagt Kan du hjelpe meg og gi meg noen referanse om de-embedding algoritme og dets applikasjoner?Jeg har sett det på nettet, men få resultater kan brukes, er jeg ikke forstå hvordan du bruker metoden, kan du hjelpe meg?Mange takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back