HJELP! Kontroll dc motor hastighet med PIC16F877a bruker hi-tech

J

jun86dia

Guest
her er min codes.Pls prøv det .. og fortelle meg hvor er problemet oppstod. Problemet er når jeg inngang 1 til RB0, CCP1 stand til å generere puls for 3 eller 4 sykluser only.then det ikke er noen puls anymore.pls hjelpe .. thankz på forhånd!
Code:
 # include # include # include # include "delay.h" # include void main (void) {/ / initialiseringen TRISB = 0xFF; TRISC = 0x00; PORTB = 0x00; PORTC = 0x00; while (1) {/ / PORTB0 = 1; T2CON = 0b00000100; CCP1CON = 0b00001100; PR2 = 255; switch (PORTB) {tilfelle 0b00000001: {CCPR1L = 127; break;} default: {CCPR1L = 200; break;}}}}
[ code] [/code]

Hei jun86dia, Er du sikker på at RB0 er kontinuerlig, høy? Hvis ikke, så i henhold til koden, er CCPR1L register verdi endret, og dermed vil du kanskje ikke får riktig utgang. Også du kan fjerne initializations (T2CON, CCP2CON ,...) fra mens loop. Det er ikke nødvendig å initialisere dem alltid. Du kan gjøre det en gang før vi går i mens loop. Regards, vhn

hey vhn, vel, det er kontinuerlig RB0 inngang er høy. fra kode min, hvis RB0 inngangen er høy for visse tidsrom, THN som standard CPPR1L vil bli 200.however, var utgang LOW. hva tror du? Btw thankz for info .. Jeg skal redigere mens løkken ..=)-Jun-[size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 3 minutter: [/color] [/size] hei vhn, thankz. .. Nå virker det .. Etter å ha fjernet initializations (T2CON, CCP2CON ,...) fra mens loop. Verdsett din hjelp =)-jun-

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back