Hjelp med 214 PLC, (Subrutinar, tabeller og minne)

K

KRAIG

Guest
Jeg laget et program i stigen diagram som slår på en utgang for 3secs.Then den slår den av og slår på en annen utgang på 5 secs.It betyr dette 4 ganger.

Jeg vil gjøre det samme i en subroutine.

Som jeg forsto fra hjelp av Mirco / Win jeg nødt til å lage en tabell og å fylle minnet med data jeg vil.

Problem er jeg gjorde ikke forstå noe annet.

Kan noen fortelle meg 2 ting å forstå hvordan jeg kan gjøre det med en subroutine som kalles igjen og igjen og gjør det med variabler som endrer produksjon og varigheten.

Også hvis du har noen linker jeg kunne studere

På forhånd takk

KRAIG skrev:

Jeg laget et program i stigen diagram som slår på en utgang for 3secs.Then den slår den av og slår på en annen utgang på 5 secs.It betyr dette 4 ganger.Jeg vil gjøre det samme i en subroutine.Som jeg forsto fra hjelp av Mirco / Win jeg nødt til å lage en tabell og å fylle minnet med data jeg vil.Problem er jeg gjorde ikke forstå noe annet.Kan noen fortelle meg 2 ting å forstå hvordan jeg kan gjøre det med en subroutine som kalles igjen og igjen og gjør det med variabler som endrer produksjon og varigheten.Også hvis du har noen linker jeg kunne studerePå forhånd takk

Jeg har studert den eneste kilde til informasjon jeg har og det er hjelp-filen av mikro seier v4.0.1.I vet mye om MCU programmering, imidlertid.

We dont ha alle bøker på skolen min, og heller ikke manual.That er grunnen til at jeg spør om noen linker.

Allikevel dag jeg var i stand til å gjøre noe.

Jeg gjorde en subroutine.When jeg lukker I0.0 slå den inn i sub.

sub:

net 1:

(I stigen):
flytte adresse Vb0 å (pekeren) AC1 (MOV_DW & VB) -> AC1)

net 2:

legge til AC1 i nummer 2, slik som å gå til neste variabelen.Da de-referanse pekeren og jeg bruker det som en verdi til et tidsur. (T32, PT = * AC1)

.
Så ved å bruke disse variablene og innstillingen tha data blokk som dette:

vb0 0000
vb2 2000
vb4 1000
...Jeg tror at min subroutine er i stand til å passere annen verdi (tha seg i datablock) til tidtakeren.jeg feil sted?

Jeg har også brukt den samme metoden til å ha ulike ouputs for hver gang.

KRAIG skrev:

Jeg har studert den eneste kilde til informasjon jeg har og det er hjelp-filen av mikro seier v4.0.1.I vet mye om MCU programmering, imidlertid.We dont ha alle bøker på skolen min, og heller ikke manual.That er grunnen til at jeg spør om noen linker.Allikevel dag jeg var i stand til å gjøre noe.Jeg gjorde en subroutine.When jeg lukker I0.0 slå den inn i sub.sub:net 1:(I stigen):

flytte adresse Vb0 til (pekeren) AC1 (MOV_DW & VB) -> AC1)net 2:legge til AC1 i nummer 2, slik som å gå til neste variabelen.
Da de-referanse pekeren og jeg bruker det som en verdi til et tidsur. (T32, PT = * AC1).

Så ved å bruke disse variablene og innstillingen tha data blokk som dette:vb0 0000

vb2 2000

vb4 1000

...Jeg tror at min subroutine er i stand til å passere annen verdi (tha seg i datablock) til tidtakeren.jeg feil sted?Jeg har også brukt den samme metoden til å ha ulike ouputs for hver gang.

Jeg ønsker å slå på Q0.0 for 3 sekunder, og slå den av og slå på for 5secs Q0.1 deretter slå Q0.1 og deaktiverer Q0.2 i 7 sekunder.

KRAIG skrev:

Jeg ønsker å slå på Q0.0 for 3 sekunder, og slå den av og slå på for 5secs Q0.1 deretter slå Q0.1 og deaktiverer Q0.2 i 7 sekunder.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back