Hjelp med bandgap referanse

G

gsuarez

Guest
Kretsen har følgende parametere: Sjekk kretsen www.ece.uprm.edu/ ~ s988025/pub/bandgap.png Er = 10 ^ -15 A dVbe / dT =-2.2mv / C Temperaturkoeffisient av 1500ppm / C Spenning Coefficient av 100ppm / C Jeg er ikke sikker på hva er forholdet mellom utgangsspenning (Vref) og temperaturkoeffisient og spenningen koeffisienten. Jeg vet at Vref = Vout og kan bli funnet av Iref * R2 + Veb4. Siden Veb4 er Vt * ln (Iref / Is) = (KT / q) * ln (Iref / Is) jeg kan bestemme dette beløpet for en bestemt temperatur, men hvor passer temperaturen og spenningen koeffisient inn i alt dette?

bare les bandgap referanse kapittel i Razavi er "design av analog ic sin" bok. u vil få en god idé.

''Vref = Vout og kan bli funnet av Iref * R2 + Veb4. ''Formelen som du har listet opp er bare en ordre temperatur kompensasjon. den Vref vil bli påvirket av høyere orden temperatur. så det er mange papir bekymret høyere orden curvature kompensasjon for å redusere temperaturen innflytelse. så du vil ha temperatur co-effektiv. på samme tid, vil forsyningsspenning også infulence din referanse spenning, som er spenning koeffisient. men hvis din referanse wroks i normal tilstand, vil begge koeffisient ikke være så stor som du listet opp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back