Hjelp med IR 2110

S

salvador_fdz

Guest
Hei fyrene,

I'am en nybegynner med gate sjåfør og ikke helt forstår det er funksjon.
I'am bygge en klasse D for min skoleprosjekt og har gjort noen undersøkelser på det

Anyways, jeg har bygd krets men ingen utgang fra den.Det får diskant / nedturer på input av gate-driver, men ingenting utgang.Noen forslag?
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Hei,
Mener du at du har pulsene ved inngangen av 2110 og ingen produksjon på Ho og Lo?I så fall kobler du først fra MOSFET-portene og se om resultatene eksisterer for å sikre at det ikke er noen feil i forbindelse av MOSFETs.
Vennligst holde oss informert om resultatene, og også hvis du har funnet noen andre feil i forbindelse i mellomtiden.
Hilsen,
Laktronics.

Det er ikke nessesery å bruke Q3
R11 er for høy i sammenligningen med R12 og forårsake spenning på pinne 1 av U1A aldri går over 2V
V (pin1U1A) = 5V * R12 / (R12 R11))
Kanskje dette er utilstrekkelig for å kjøre U1a.(74ACxx)
Hvis du insisterer på å bruke Q3, redusere R11 til ca 1K-2.2K Ohm ellers kan du koble inn til pin 1 av U1A

hilsen
davood

Hei,
Hvorfor ikke du også vise riktig PIN-koder på IC i skjematisk som ellers kan en ikke finne ut om det er en feil i din shematic.Det vil også hjelpe deg med mens du sjekke kabling.
Hilsen,
Laktronics.

Takk for du svar,

Her en annen ting I'am ikke sikker på.Hvis min PWM er 6VPP og min referenence bakken er -40.Betyr dette I'am nivået shifter PWM ned til 40V?

porten sjåføren trenger høy-og lavtrykk, høyre.I'am prøver å få 5 høy og -5 lav bruk av Q3 og invertors for pulse forming.

IR gate sjåføren var ned gjennom nettsidene våre og det ga meg gate driveren som vist i skjematisk.

Jeg får ingen lyd fra porten driveren.Bare støy ut av produksjon pinnene.

Hei,
Du trenger ikke nivået flytte input, nødvendig nivå skiftende foregår inni IR2110.Som allerede nevnt av Mr.Davood, kan du fjerne Q3 og alle tilhørende krets, koble innspill direkte til pin 1 av omformeren krets.Also, your transistor kretsen ikke gi / - 5V nivåer, gir det bare en 2V høy og en motstand revet null nivåer.Hi og Li signaler må bare være invertert TTL-signaler for din krets tilkobling og ikke nivået flyttet.
Også V11 spenningskilden er ikke nødvendig.
PIN-numrene av 2110 fortsatt ikke er riktig merket slik at hvis det er en feil i forbindelse, vil det ikke være klart for oss.
Hilsen,
Laktronics

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back