Hjelp med nettverk - Transfer function

S

Sanjay

Guest
Hei alle,

Bare et spørsmål, mens designe et nettverk, hvor ikke en gang om å bestemme på hvilke bestemte overføre funksjonen til bruk for nettverket.Jeg gikk gjennom noen litteratur, men jeg kunne ikke finne et dokument som forklarer dette.Jeg mener, å ta en titt på overføring funksjoner som støttes av matlab, hvordan kan en vite at "tansig" ville være passende eller "purelin" ville være passende.

Er det bare snakk om å spille rundt med diff overføre funksjoner og se hvilken som passer best for nettverket, eller er det faktisk noen teori som forklarer hvor man kan brukes.Et mulig svar som kom til mitt sinn, var avhengig av hva slags design du gjør, men i forhold til det, kom jeg over dette spørsmålet.

Kan noen gi noen tilbakemeldinger og ekspertise kommentarer

Hilsen

Kanskje jeg tar feil, ikke nn ikke beskjeftige seg med transfer funksjon.Men karakteristisk for funksjonen som kan lære av nn.NN liker ikke matte eq som transfer funksjon.Det er lærer bare av data i-out.Disse dataene kanskje kan være fikk fra tf

Så vi imitere TF karakteristiske ved nn prosessen læring.

Jeg tror mener du funksjonen til hver node i nettverk.I dette tilfellet velger en slik funksjon vil effekten på læring algoritme.faktisk en lineær funksjon vil bli like god som andre om læring algoritmen er justert for en slik funksjon.også det ikke er behov for alle noder har samme funksjon.

det er en god bbok av raol rojas finner du et kapittel som forteller om dette spørsmål på sitt nettsted.Men beklager at jeg ikke husker nettstedet.Bare søk etter navn raol Rojas og nevrale nettverk.

Jeg tror han viser til aktiviseringen funksjon nettverk noder,
den beste boken for deg å lese er CRC Press Handbook of nevrale nettverk,

Vanligvis kan et nettverk defineres som veide rettet grafer i nerveceller er noder og regissert vektet kanter er forbindelsen mellom nervecellen produksjon og neuron innganger.Den feedforward nettverk (FFNN) er et nettverk som grafer har ingen løkker.Hvert neuron utfører noen ikkelineære multi input single output function (aktivisering funksjon eller overføre funksjonen).Læringen Problemet er å finne den optimale kombinasjonen av vekter slik at nettverket fungerer  omtrentlig en gitt funksjon f, som er gitt implisitt gjennom noen eksempler (opplæring sett), så tett som mulig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back