Hjelp med Tektronics 2205, viser ikke noe

G

gkaralus

Guest
Hei, jeg har dette omfanget og jeg lastet ned tjenesten manualer
Den ikke viser noe, men strømmen førte Kom og flytte knappene rundt kan jeg få utløse ledede å blinke.
Når jeg trykker på strålen finder ingenting skjer
Jeg sjekket spenning fra strømforsyningen, og de er ok
Jeg sjekket den horisontale produksjon og det virker ok

Jeg har en anelse at det kan være crt seg
Jeg skal teste for åpne filament
Noen ideer eller forslag?
Hvor er flyback eller HV i denne saken?
hvis det er crt hvor kan jeg få en?154-0929-00
Alle hjelp er verdsatt
Sist endret av gkaralus
13. april 2009 3:48, endret 1 gang totalt

 
Apple iPhone 6S mini to 4-calowy smartfon, który zdaniem analityka z Cowen and Company może mieć premierę w 2015 roku wraz z następcami modeli iPhone 6 i iPhone 6 Plus.

Read more...
 
Skru opp lysstyrken kontroll full.Mørkne rommet og se på skjermen nøye når du slår av omfang.Hvis det er noen kort blinke på skjermen så sjansen er god at CRT er OK og det er et annet problem med blanking, kontroll signaler osv.

 
Ok jeg visste at testen og ikke viser noe, rommet helt i mørket, slått den på og av flere ganger
Men når jeg trykker strålen finder en flekk lyser opp på skjermen på et sekund.

Takk, flere forslag?

 
CRT sannsynligvis funksjonelle.Du burde begynne å sjekke alle CRT spenninger.Feil Z aksen kontroll spenninger vil blank CRT.Service manualen bør ha alle spenninger notert på CRT pins.

 
Ok.
Den filament har 6.7 volt ac (at kontakten i hovedvisningen bord) i manualer ikke si hvor mye den skal være.
det er en annen pinne som har -1900 V DC, the-1xxx er riktig av manuell men jeg kan ikke skille mellom xxx er riktig

 
The-1900V ville bli katoden spenning.Den varmeapparatet spenning ser normalt.Kanskje legge ut en GIF typen skanning av CRT krets og spenninger, slik at jeg kan gi deg noen hint.Jeg har ikke diagrammet for å se på.

 
Jeg håper med pdf jobber jeg gjorde en utskrift fra en side og ikke virket, nå er jeg pakket ut siden, og det er ok, sorry
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

 
Jeg har merket deler jeg ville sjekke først for shorts eller lekkasje.Poenget merket "7C" er svært viktig å ha riktig bølgeform og nivåer pr omfanget diagrammer i håndboken, ellers strålen kan blanked og ikke synlig.Dessverre må du ha et annet omfang å kontrollere dette.
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

 
Takk, det høyspenning statisk brent mitt multimeter (og frøs mitt tastatur og mus) Så jeg fikk en billig reservedeler multimeter og tok disse målingene i dc volt:
Q845 Emitter 98,5
Base 97,4
Collector 8.4

Q840 Emitter 0 (bakken)
Base ,7
Collector 8.4

Jeg studerer elektronikk på min egen, men jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke denne (minst jeg transistorer er ikke shorted)
Jeg legger inn en bestilling for nye manualer som skal skannes bedre.Ingen måte jeg kan få tilgang til et annet omfang, med mindre jeg kan bruke en av disse programvare som bruker lydkortet som omfang.Jeg har programvaren.

 
Hei, noen sugested meg å koble fra "tallerkener" den teory er at jeg burde få en prikk i midten av skjermen.Deretter kobler horisontal eller verticl kretser for å se hvilken som er mislighold.
Noen forslag?

 
Du kan gjøre det for å sikre at det ikke er et stort DC utlignet på platene, men vanligvis selv med en slik utlignet du fortsatt se nok skjermen aksjon under on-off test i et mørkere rom.Min egen gjetning er at strålen er blanked, fra en feil i DC restaurering krets forårsaker en feil potensial på en eller flere rutenettet til effektivt cutoff strålen.

 
Hei, jeg fikk den nye schematics, mye bedre enn den andre seg.
Koblet input av den horisontale forsterker.og også input av den vertikale forsterker, ingen forskjell.ingen prikk i midten av skjermen,
Da jeg disconected CRT fra den horisontale og vertikale forsterker
Heller ikke på skjermen
Jeg erstattet previus pdf av horisontale forsterker og her er skjematisk for vertikal forsterker
Og jeg prøvde å måle motstanden i crt filament på hovedkortet og det er åpent, det eneste som kan redde meg er et problem i kontakten på baksiden av crt
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

 
Jeg har det fungerer!
Det synes noen allerede disassembled omfanget gang, og da han satte crt tilbake på plass den skjøvet CRT kontakten bakover, slik at ingenting var koblet til den.
[/ img]
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top