Hjelp meg å designe en DC-AC inverter styrt av PWM

B

bctang

Guest
Hei, jeg trenger å designe DC til AC inverter fra DC 12 Volt til AC 230. Men jeg trenger å bruke PWM å kontrollere omformeren. Jeg bruker "Sinusoidul Pulse Modulation" for å kontrollere MOSFET transistor. Når jeg bruker PWM å kontrollere MOSFET transistor (inverter). Den PWM signalet vil forvrengning. Jeg har testing koble AC lasten (lampe 230Vac/5W), utgangsspenningen fra inverter slippe til ~ 120VAC. Slik kontroll eller maintian utgangsspenningen alltid 230Vac når kobler AC-Load? : Cry:

Feedback loop vil regulere o / p spenning og også stabilisere ckt. bimbla.

[Quote = bimbla] Feedback sløyfe vil regulere o / p spenning og også stabilisere ckt. bimbla. [/quote] kan u forklare mer detial om det. TQ! : Roll:

Din design er av drevet type. Å regulere o / p spenning, må du mate en del av o / p spenning (step-down tappe ----> utbedre ----> filter) og gi det til inngangen. Den matet tilbake signalet vil generere en erroe spenning og o / p korreksjon vil foregå basert på denne feilen spenning. Såvidt o / p bølgeform er bekymret, har du ikke inkludert (angitt) noen form for filter til remoce transportøren. Dette o / p filter vil integrere pulsene å gi deg sinusbølge. bimbla.

U bety o / p spenning (AC 230Volt) må step-down tappe ----> utbedre ----> filter. Slik at trinn 1) filteret signal vil tilbakemelding til innspill trinn 2) enn sammenlikne inngangssignalet med tilbakemeldingene signaliserer trinn 3) enn generere feil signal trinn 4) enn det? kan du ha et blokkdiagram fra meg, kan jeg mer forstå fra blokkdiagram. Din blokkdiagram størrelse ikke så stort fordi jeg ikke nok poeng til ned laste. TQ: oops: Hvordan gjøre o / p filter vil integrere pulsene å gi deg sinusbølge?

I ditt tilfelle, hvis o / p spenningen synker, er økningen i sinusbølge amplitude som kreves og vice-versa. Den o / p filtre kan være noe mer enn en LC filter fungerer som en low-pass (integrator) krets. Hvis du fortsatt ikke skjønner poenget, skal jeg prøve og komme opp med noen Referanser eller gi deg en blokk dia. bimbla.

[Quote = bimbla] I ditt tilfelle, hvis o / p spenningen synker, er økningen i sinusbølge amplitude som kreves og vice-versa. Den o / p filtre kan være noe mer enn en LC filter fungerer som en low-pass (integrator) krets. Hvis du fortsatt ikke skjønner poenget, skal jeg prøve og komme opp med noen Referanser eller gi deg en blokk dia. bimbla. [/quote] hvis sinus bølgen er forvrengning er u sikker på at amplituden kan øke? Jeg bruker IC 8038 Waveform Generator. Jeg har ingen anelse om o / p filter. Bellow er min skjematisk krets diagram for inverter-Controller

Kan du STOP laste opp dine kretser så store proprietære filformater?? Folk er ikke gonna laste ned en 1.7MB fil og hjelpe deg hvis det bare inneholder et enkelt blokkdiagram ... Vennligst bruk enten Acrobar PDF eller GIF / JPEG for kretser! Ingen flere ord / powerpoint dokumenter please! Neste gang advarsel ...

Takket SuperMod, gjør jobben min litt lettere. Din krets er svært enkel. Noen grunnleggende regler for inverter slik som gratis kjøring med deadzone å drive o / p brua mangler. Dette vil resultere i redusert effektivitet, o / p forvrengning og oppvarming. Jeg anbefaler at du treffer bøker og arbeide på noen grunnleggende. Såvidt klar referanse er opptatt av, få tak i 12V DC til 230V AC inverter krets publisert i ELEKTOR * bimbla.

Jeg innså at du sammenligner sinusbølge med astable o / s. Du har gått glipp konvertere astable o / p til trianglular bølge. Du bør pusse opp dine grunnleggende. (Jeg håper du tar det positivt) bimbla.

[Quote = bimbla] Jeg innså at du sammenligner sinusbølge med astable o / s. Du har gått glipp konvertere astable o / p til trianglular bølge. Du bør pusse opp dine grunnleggende. (Jeg håper du tar det positivt) bimbla. [/Quote] Takk for ditt forslag jeg vil brush-up mine grunnleggende, men nå er jeg ingen har tid. Jeg trenger å fullføre mitt prosjekt 2 måned og dette er bare på den ene delen jeg trenger å gjøre. Kan u hjelpe meg, jeg virkelig trenger din hjelp. Hvordan kan jeg forbedre min inverter? Hvordan å designe konvertere astable o / p til trianglular bølgen?

Vurder Lukk Loop kontroll gjennom utgang volatge tilbakemeldinger .. En pid kan anses ...

Jeg innså at du sammenligner sinusbølge med astable o / s. Du har gått glipp konvertere astable o / p til trianglular bølge. Du bør pusse opp dine grunnleggende. (Jeg håper du tar det positivt)

Det kalles DAC. Digital-Analog Converter. Du kan finne info. lett fra nettet. Cheers.

kan du skrive "inverter dc ac strømmen skjema" på Yahoo Search

Vel, jeg har allerede søkte gjennom Google eller Yahoo. Jeg trenger mer spesifikk info fra noen eksperter på dette forumet. Thanx uansett.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back