Hjelp meg å sette opp en enkel sammenkoblinger struktur i Q3D

I

interconnects

Guest
Jeg vil bruke Q3D å simulere en enkel sammenkoblinger struktur, et signal linje med tre bakken linje på hver side, som illustrert nedenfor. G1 G2 G3 S G4 G5 G6 Alle bakken linjene er avkastningen signalbanen linjen, noe som betyr at summen av avkastningen strømninger i bakken linjer er lik gjeldende i signalet linjen. Hvordan kan jeg sette opp denne strukturen i Q3D?

Jeg tror jeg har løst problemet. For det første, gruppert jeg alle bakken linjene ved "Join parallelt", som ville koble alle kilder og sluk av bakken linjene separat av perfekt wire og gjøre dem har samme potensial. Dernest koblet jeg vasken av et signal linje og kilden til bakken nettet, dannet i det første skrittet, sammen med "slutte i serien". Deretter kan strukturen være korrekt satt opp.

Hei, jeg har et lignende spørsmål og håper dere kan hjelpe meg. Jeg vil trekke ut RLGC parasitics for 4 signal linjer arrangert som 2x2 matrix si s1 s2 s3 s4 Dette er hva jeg har gjort: 1. Identifiser disse 4 signalene er garn. 2. For hver av disse garn (signal ledninger / ledere), tilordne kilden til den ene enden av dirigent og en vask til den andre enden. 3. Disse 4 ledere er innebygd i en silisium substrat (box embedding disse ledere) under der en kobber grunnplan (boks laget av kobber) er trukket. Siden Q3D overtar alle lederne andre enn de som er definert som garn, jeg antar denne strukturen er god nok for utpakking RLGC parasitics for en 2x2 rekke signal ledninger. Vennligst gi meg beskjed dine kommentarer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back