Hjelp meg designe en 4-motor kontroll bord som teller omdreininger og viser det

T

tohbas

Guest
Jeg må utforme en motor kontroll styre mitt bord må styrer 4 motorer og teller (ned eller opp kan programmeres av brukeren) dem snu og vise den hastigheten på hver motor kan styres fritt Jeg tror jeg trenger 4 PWM fire ADC (å konvertere spenning i til digital og sende til PWM) som controller har disse funtion? vennligst .. : Cry:

Hei hva motorer ou ønsker å kontrollere? er stepper de motorer eller DC motorer?

Det ville være å foretrekke å bruke en mikrokontroller. Dette danner til side det faktum at du vil telle rotasjoner i hver motor og vise dem.

Det er enkelt og mulig. Det er ikke klart at du vil rotere dem i begge retninger. Forutsatt den enkle unidirection kontroll. 1. Du trenger fire porter pins av mikrokontroller for å kontrollere og utkobling av motorer. 2. Bruk MOSFET brytere for å slå på eller av motoren. 3. Bruk PWM (enten programvare eller maskinvare) for å kontrollere hastigheten. 4. Bruk noe sånt nærhet for å få tellinger per tur. 5. Ved å telle pulsene vil du komme til å vite antall omdreininger og RPM med enkle manipulasjoner. For toveis trenger du to port pinner til å kontrollere én motor og MOSFET bro hvis du bruker én leveranse og 2 MOSFETs hvis du bruker dobbel forsyning. Hilsen Sarang

Jeg tror det beste mikrokontroller for deg er ATMEGA48. Det er veldig billig. Det har ADC. Også det kan gi deg fire 8-bit PWM. ATMEGA48 er den raskeste microcontroller nå. Den kan også fungere på 24Mhz (~~~HEAD=NNS 24MIPS). Men maksimal anbefalt hastighet er 20MHz. Så jeg anbefaler deg Atmega48 Dmitry B.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back