Hjelp meg med å bygge mikrobølgeovn pinhole-kamera

G

g86

Guest
Jeg skal lage en mikrobølgeovn kamera. akkurat som en optisk. ingen sporing eller sporing. Mikrobølgeovn pinhole kamera. Hvem kan hjelpe meg å velge: 1. En boks to. Pin Hole tre. Fotografisk plate 4. Fokusering lense Først av alt vil jeg vite hva som vil være min utgang bildet? Hvem kan hjelpe ... ! :: Ide ::?:

Det er to aspekter på dette problemet. Både innebære 1E4 til 1E5 forholdet mellom bølgelengdene. Den fysiske størrelsen skal skaleres fra en arbeidsgruppe optisk pinhole-kamera av de ovennevnte faktorene. Dette vil redusere portabilitet. Det andre problemet er reduksjonen av et foton energi med samme faktor. Dette er show stopper (ingen løsning). Finne en oppdagelse ordning som ville fungere på en slik lav fotonenergien er et problem. Dette er langt under den kjemiske bindingen energien foto film og bandet gap av halvledere detektorer. Hva med å bruke en todimensjonal faset array og vanlig mikrobølgeovn forsterker / detektor / video forsterker? Du kan raster skanne vertikale og horisontale vinkler og bruke oppdaget energien til intensitet modulere en visning av TV-eller dataskjerm type.

[Quote = flatulent] Hva med å bruke en todimensjonal faset array og vanlig mikrobølgeovn forsterker / detektor / video forsterker? Du kan raster skanne vertikale og horisontale vinkler og bruke oppdaget energien til intensitet modulere en visning av TV-eller dataskjerm type. [/Quote] Akkurat som CCD kamera .. sant? ! :: Ide ::?:

Dette er ikke akkurat som en CCD. I denne metoden lyset bildet faller på mange steder på halvledere og produserer fotoner. I denne metoden alt av antennen elementene mottar signaler og kombinere dem i en forsterker sti. Dette er liksom som en RADAR sett bare er det ingen senderen. Mottakeren avhenger aktive emittere. En annen måte å se på det er en retning finne system med parametre horisontal og vertikal vinkel.

Så hvordan å lage et bilde. Dette er akkurat som en enkelt antenne og uten skanning hvordan vil det fungere? ! :: Ide ::: [quote = flatulent] Dette er ikke akkurat som en CCD. I denne metoden lyset bildet faller på mange steder på halvledere og produserer fotoner. I denne metoden alle de antennen elementene mottar signaler og kombinere dem i en forsterker banen. Dette er liksom som en RADAR sett bare er det ingen senderen. Mottakeren avhenger aktive emittere. En annen måte å se på det er en retning finne system med parametre horisontal og vertikal vinkel. [/Quote]

Du vil få et sett med spenninger for hver vertikal og horisontal vinkel som du skanner antennen. Disse vil måtte bli omgjort til visuelle piksler ved elektroniske displayet gjør. På grunn av svært stor bølgelengde, vil du få veldig grove bilder pga det brede strålebredde enhver bærbar størrelse antenne.

Hei, Hvis jeg ikke feil du snakker om en radiotelescope ... I forbindelse med strålen størrelsen på antennen, trenger wich oppløsning du vil ha? og for wich slags bilder?

Nå er det vanskelig å svare på spørsmålet ditt fordi jeg ikke vet mye om priciple arbeide for en radio teleskop. Jeg bare tenkte på en pin hull kamera. Nå som du vet om vi ønsker å erstatte med en mikrobølgeovn kamera vi må gå for en stor pin hull samt store hulrom, selv om de er avhengige av bølgelengde. En annen ting er at vi ikke kan bruke en camical å ta bildet. vi må bruke antenne for motta bildet. Luft i magen har foreslått noen måte å få bildet av klyngen av antenne og sensing aktiv stråling. Jeg føler vi også kan bruke en sender antenne som kan bruke som en flash :) Hva tror du? Etter design og fabrikasjon sikkert jeg vil installere det på månen som mitt neste prosjekt .. og fokusere den på jorden .. å se utstrålende jorden og reflektor jord .. ! :: Ide ::: [quote = Crono] Hei, Hvis jeg ikke feil du snakker om en radiotelescope ... I forbindelse med strålen størrelsen på antennen, trenger wich oppløsning du vil ha? og for wich slags bilder? [/quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back