Hjelp meg med en MSI hovedkort problem

P

peter_england

Guest
Behage hjelpe meg angående hovedkortet mitt problem m / b er msi og problemet er når SMPS er på sin få auto på og bare cpu vifte er roterer, men ingen på dataskjermen jeg har sjekket endre ram, men problemet er samme du hjelpe meg å feilsøke kretsen: -:.? -: -: -?

Den aller første tingen å få hjelp er å legge hvilken modell MSI hovedkort det er. Hvis hovedkortet har on-board grafikk VGA-kontakten, bruker du den til å begynne med, i stedet for plug-in-skjermkort. Neste ting er å fjerne alle PCI-kort. Gjør være at den interne liten høyttaler er til stede. En god start-up er normalt signalisert ved et enkelt "pip", og hvis det er karakteristisk disk aktivitet, er det første tegn på at noe liv. Hvis du får noen oppstartsskjermen tekster, vet du prosessoren er ikke død, og hovedkortet er i utgangspunktet funksjonell. Selv uten grafikk, kan du fortelle om det er helt dødt eller ikke. For de symptomene du beskriver, kan det bare være grafikkortet. Den SMPSU kan også mangler en av sine utganger. hvis du har en alternativ skjermkort å prøve, som en test, kan det være nyttig å finne ut hva som kan være galt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back