Hjelp meg med konvertering klokke fra 8515 til tiny84

J

juan_vale

Guest
Hei, jeg er ny her, men ser jeg en masse gode råd på forumet. Jeg prøver å konvertere et lite program som fungerer på en 8515 å arbeide på et tiny84. Jeg har svært begrenset erfaring med programmering, er min side av loddebolt, men jeg prøver. Jeg har AVR Studio 4.19, og steg til 8515 i ASM gjennom og kan se hva som skjer, men jeg prøver å finne ut hvordan du kan få ekstern klokke å arbeide på tiny84 som "klokke i" er også en I / O-pin . Hvis jeg programmet DDRB da PB0 vil være en I / O-pin og ikke klokke i. dataarket sier at hvis det programmeres som en data-pin da det ikke vil fungere som klokke i. Håper noen kan forklare dette for meg ... takk.

Se sek 10.1.1 av datablad for hvordan du konfigurerer I / O-pinner [url = http://www.futurlec.com/Atmel/ATTiny84.shtml] ATTiny84 Dataark [/url] Alternativ funksjon PB0 er ekstern klokke input. Slik aktiverer du ekstern klokke-inngang, må man flytte "0000" for å CKSEL sikring litt no. 0-3.

OK .. takk ... så CKSEL har prioritet over DDRB, når jeg satt CKSEL = 0000 da PB0 vil bare fungere som klokke.

DDRB setter bare retningen av PIN (input av produksjonen) når pin funksjonen er satt til I / O, men sikringene faktisk satt hvis pinnen skal være en klokke innleser eller I / O. Så første du setter funksjon av pin med sikringene og hvis det er I / O du bruker DDRB å angi retningen. Alex

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back