Hjelp meg med krets som gjør at dimmer evne til en gruppe hvite lysdioder

E

edaedaeda

Guest
Her er et konsept av en krets hvor min krets kan tolke hvilken som helst type husholdning dimmebryter (triac) justere utgangsspenning av LM317 min. Hensikten er å muliggjøre dimmer kapasiteten til en gruppe på 6 150mA hvite lysdioder. Sannferdig jeg ikke føler 100% på dette så alle innspill vil være fremragende. Allerede har jeg hatt noen gode tilbakemeldinger på en tidligere versjon så jeg er optimistisk av kompetanse som kan bli funnet på dette forumet ... Spesielt i min Amigo Pranam. Dessuten er kritikk veldig velkommen. Eda

Å Dude, kom igjen! Hvis du nedtonet strømnettet, på en måte din miste mange andre verdifulle parameter som strøm og AC frekvens. din LED vil blinke på svært nedtonet nivå. Husk å kontrollere ledede intensitet du bør styre strømmen ikke spenningen.

Transformatoren kan handle unormal hvis feeded fra en dimmer, fordi det vil bli drevet fra pulser mulige med en DC komponent. Hvorfor du lagt bakover transistor for LM317 ADJ kontroll? På den ene siden ønsker du en dimmer og på den andre du bruker en regulator, er det rart. Det er enklere å bygge en dimmer i DC delen av kretsen.

Takk for innspill folkens, jeg har mye å lære ..... Transistoren var bare en idé jeg ble kastet der ute ... Glad jeg spurte. Jeg vet at jeg burde styre dimming med PWM. Hvordan kan dette gjøres fra en husholdning dimmebryter? Hva jeg vil gjøre med denne kretsen er å bruke LED-lys til å erstatte en recessesed lys i hjemmet mitt. Bruke husholdning dimmeren er avgjørende. Eda

Hei, Kan være din idé ville fungere. Bruk en annen parallell likeretterbro uten utgang kapasitans og koble dens utgang til transistoren basen motstanden R7. Utveksle transistoren emitter / collector tilkoblinger. Se hva du får nå. Hilsen, [url = http://bharathyeju.blogspot.com] Laktronics [/url]

Laktronics, setter jeg pris på dine innspill på dette. Her er hva jeg satt sammen basert på tilbakemeldinger fra dere. Fortell meg hva du synes. Eda

Hei, Ja, jeg snakket om lignende ordning. Men du trenger ikke ha en egen svingete og sikring arrangement. Du kan koble den andre broen direkte fra produksjonen av den første sikringen iteself. Også 1.you trenger ikke sette et par kondensatorer som C1/C2 og C3/C4. Bruk bare en som C1 og C3. 2. Du må kanskje øke Verdidata av C1 til rundt 470μF, 30V for å redusere rippel på 317 utgang. 3. Du kan probabaly gå for en unreg. spenning på 16 til 20 V ved hjelp av en sekundær spenning på 0-16 V AC. 4. Du har ikke brukt de standard spenning motstander for 317 IC. Hvor mye toppspenning stasjonen venter du på LED krets? I den foreliggende sak når transistoren går til cutoff, Vadj. Terminalen vil være flytende og i et slikt tilfelle, kan noen regulator utgang går til sin inngang volatge og hvis så, kan det være OK i dette tilfellet. Men jeg vet ikke hvordan 317 regulator ville oppføre seg hvis den Adj. pin er flytende. Vennligst sjekk på dette aspektet. Hvis du ikke vil det på den måten, bruker spenningsinnstillingen motstandene til å gi nødvendig topp utgangsspenning. Hilsen, [url = http://bharathyeju.blogspot.com] Laktronics [/url]

Hei alle, takk for all den inngangen du har hjulpet ganske mye i min forstår hva som må gjøres her. En annen idé jeg vurderer bruker en ac frekvens til voltkonverter. Hva ville være en god chip eller tilnærming til dette? Takk igjen! Eda

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back