Hjelp meg vennligst ......... Svært viktig spørsmål for meg

I

installer2001

Guest
Hei Fyrene,
plz hjelpe meg rasktSpørringen som "Hvordan IR kan passere gjennom Human finger eller Ear Lobe"Anta at vi har IR-senderen
og mottakeren.

(IR-senderen) da jeg plassere fingeren (eller øre flik) i mellom og i stedet for IR-mottaker.
Så ingen av lyset kan passere gjennom fingeren (eller øre lapp) og mottakeren er i cutoff bcoz ingen IR passere fra fingeren (eller øre lapp).

Sir plz fortelle meg noen IR-senderen som vil kunne trenge gjennom det menneskelige øret lapp.
bcoz øret flik er mest følsomme delen av kroppen uten bein
Er det noe høyere intensitet IR tilgjengelig, hvis ja så der.
Sir om i produksjon får jeg bare få millivolts så vil det være mer enn nok for meg ....

Jeg bruker LED55 (IR-senderen arbeider ved 940nm bølgelengde), men ikke får ønsket resultat.
Sist endret av installer2001 på 08 apr 2009 19:50, endret 1 gang totalt

Huden (vann, osv.) er en sterk absober av IR-stråling.Det vil trenge svært dårlig.

Jeg antar at signalet som du prøver å bruke vil bli overmannet av de naturlige IR stråling som kroppen er Emitting på egen hånd.

Sir så hva jeg må gjøre for å øke min UTGANGSEFFEKT .........

Vær vennligst tenke på dette og svare så snart som mulig ...

installer2001 wrote:

Sir så hva jeg må gjøre for å øke min UTGANGSEFFEKT .........Vær vennligst tenke på dette og svare så snart som mulig ...

respektert Meridian
Det
er ikke min leksene ... Det
er mitt prosjekt.
Jeg designer noen Biomedisinsk relatd prosjektet ....

Det er faktisk mer vanlig å bruke RED lysdioder for den slags bruk heller enn infra-rødt.Ofte ført drives med modulating AC kilde og dette er demodulated på mottak side å fjerne ambient belysning juvel.

John

For at kroppen skal absorbere allmost alle IR stråling, men denne typen krets har vært mye brukt.Men røde lysene synes å være mindre opptatt.Å gjøre en test plassere en rød ført bak øret lapp og du
vil se det tydelig (selvfølgelig kan du ikke sammenligne det med en IR).Nøkkelen er å bruke en veldig høy intensitet lys emitter.I et konvensjonelt lys mottakeren har du som output en DC-nivå, masse støy og et varierende signal korrespondent til variant av blodtrykket.Ta en titt på denne http://www.cma.science.uva.nl/english/Resources/Manuals/d027i.pdf og dette http://www.8051projects.net/_IR_based_heart_beat_sensor.Ideen om AC modulating signalet er svært interessant fordi det vil hjelpe å fjerne uønskede signaler og enkel filtrering.Vær google for "hjerteslag overvåke" og du
vil finne noen kretser (inkludert i dette forum) eller som dette http://web-ee.com/schematics/medical/heartbeat-monitor/.

Har du prøvd RF Exposure forskning på menneskekroppen og kanskje du kan se effekten av IR på menneskekroppen også .. Strømmen ca 4 dB

Dette prosjektet er omtalt på en annen nettside.
Google ble brukt til å finne mange tilsvarende prosjekter som skinner nær infrarød (ikke svarer til varme) via earlobes og fingre.

Den OP postet Dataarkvisning for hans nær infrarøde lyset som har en topp Karakter av 10A!

Han ble bedt om å legge sin schematics men ingen har dukket opp.Hans siste innlegg indikert at hans IR-mottaker krets var bare et lys-avhengige-motstander så ikke rart det ikke fungerer.

Vennligst hjelp meg å velge riktig mottaker i min krets.istedenfor ldr ..og også diskutere den krets ..

om jeg skal bruke IR-mottaker IC eller en IR foto-diode med Preamp eller en IR foto-Transistor?

Jeg synes du skal gjøre din egen forskning.Deretter vil du lære.
Kanskje bør du bare kopiere en av lignende prosjekter på internett.

Det er mange kretser som kan finnes med Google.IR-signaler etter finger eller øret flik er fortsatt ganske sterk,
og ikke en utfordrende design.

Du ikke engang trenger laser diode eller spesielle detektorer.PIN-detektorer vil bli bra.Prøv Google oximeter IR diodes eller noe.

Hva kan jeg fortelle u er,
ir er ekstremt lavfrekvente lys.
gjennomtrenging av ur lys eller stråling avhenger ur frekvens,
som frekvensen øker, gjennomtrenging øker
dvs hvorfor ur ir ikke kan passere gjennom kroppen, men ur mobile signaler kan passere alle veggene av ur huset og ur knyttet verden.

hilsen
mosfets.bjt

@ mosfet.bjt
hva er max tykkelse ir kan trenge?
Jeg vurderer tre og plast i mitt tilfelle.

Bare gjennomsiktige objekter vil la ir passere.
Du kan også bruke gjennomsiktig gjenstand for svært lave tykke Ness ...

I stedet for å ha en lang diskusjon, bare ta noen natt visjon handycam eller mobil kamera,, slå på ur infra rød ....se infra ledet gjennom ur kamera ...u vil kunne se sitt lys ....

bare plassere et objekt b / w kameraet og infra ført til abserve.hvis u kan se lyset gjennom objektet, kan du bruke som objekt, ellers ikke.

dette programmet notat av Texas Instruments gir deg alle svarene dine spørsmål ...
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back