hjelp om én chip modem

S

shanren

Guest
Hei, jeg trenger en enkel chip modem, 5 V forsyning, data rate fra 1200bps-9600bps, kan noen hjelpe meg? noe info vil bli bra, takk!

Hva er den fysiske media for data communiction du har tenkt å bruke (strømkabelen, vridd pair, fly, ...)?
Hvilken type data koding du skal bruke (NRZ, Manchester, ...)?
Hva slags modem (modem -> modulator-demudolator) enheten du søker etter.
Hva slags modulering du tenkt å bruke?Hilsen skuddsikre

Se etter mx614 eller fx614

én chip 1200 fsk modem ...
brukes av hamradio for pakkefilter, aprs etc etc, very nice en for bruk med UC, ingen max232 trengs ...Med vennlig hilsen
Rib

Ta en titt på Cermetek modemer, de har løst alle telephonic kretser, du bare kobler serialy i en side, og på den andre siden av telephonic linje.www.cermetek.com

Så Silicon Labs, har modems prosjektpakker også fra 1200bps til 33600bps (www.silabs.com)

Deretter TDK har en veldig bra 2400 bps modem (73M2901).

Jeg brukte Mxcom (mx614) modemer, og ikke likte meg.

Jeg tror du bør se til OEM-leverandører, de tilbyr brett med differents modem chip (TDK, Connexant ...) og TTL-grensesnitt kan du koble direkte til en enkel MCU.De slags bord typicaly brukes satt top boks.

Jeg tror du ikke kan kjøpe sjetongkassen modem alene fordi du vil trenge kvantitet å gjøre det.

Her etter Conexant linje kortet.

beuch.

Jeg bruker CMX868 (v22.bis modem) og CMX866 (v22.bis modem med AT-kommandoer innebygd) i min emmbedded modem og de er veldig bra.

Du finner dem form www.cmlmicro.com

hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back