Hjelp Om P * otel

K

khanna_gunjan

Guest
hei,

Jeg har utviklet et bord i P * otel DXP, ehich inneholder ca 100 VIAS.de problem er at produsenten ønsker at restrings større andre kloke prisen for PCB blir høyere.

Det jeg vil vite er ..Er det en måte å endre diameter og restrings for alle via
står i en skjøt i stedet for å gjøre det én etter én.

også, jeg vil vite ..Hvordan kan jeg gjøre endringer i Gerber data.

Gunjan

Hvis du vil endre alle VIAS av en bestemt størrelse, bruker du "Finn Lignende Objects".

Fra PCB editor, finner en av VIAS du ønsker å endre.Plasser markøren på det og trykke på høyre museknapp.En meny kommer opp - velg den øverste elementet som er "Finn Lignende Objects".En dialogboks panelet vil komme opp, slik at du kan velge hvilke egenskaper du ønsker å matche.Velg properies / egenskaper du ønsker å matche,
sørg boksene i bunnen av panelet blir sjekket for "Velg søkeord", "Maske Matching", "Clear Eksisterende" og "Kjør Inspector", og trykk "OK".

Alle de VIAS samsvarer med dine søkekriterier vil nå bli valgt.Gå til PCB Inspektør Panel og endre de egenskapene du vil endre.Trykk Enter-tasten etter hver endring.Alle de valgte VIAS vil nå bli endret.

Lagre PCB, og generere ny Gerber-filer.

Du også bedt om å redigere Gerber filer - som ville være en dårlig idé.Via pads vises på alle lag med koblet signal spor.Bruke CAMTASTIC eller en annen CAM editor, du ville ha til å redigere alle de lag og bore-filen til å gjøre hva du vil gjøre.Det
er enklere, raskere og tryggere,
er det bare å redigere PCB fil og regenerere de Gerber-filer.

hei
hvis du bruker dxp SP3 kan du bruke "Inspector"
hilsen

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back