hjelp på drivstoff nivå måling

M

milindmiet

Guest
im måle drivstoff nivå av bilen er det en flytende i tanken som gir analog spenning og jeg måle det gjennom pic ADC og vise resultatet, men whwn bilen beveger floatre utgang varries for mye som viser intemittancy i displayet er det noen bestemt eller noen god metode å fjerne denne sloshing problem

Hei
Det er en normal ting som flytende brensel beveger seg i en drivstofftank når du flytter på en grov overflate.Den enkleste måten å unngå dette problemet er å måle f.eks 10 ganger den analoge verdien og deretter beregner gjennomsnittet.

Derfor Veteran biler har en Bimetal kjørt tank nivå indikator og dagens et elektronisk filter.

milindmiet skrev:

im måle drivstoff nivå av bilen er det en flytende i tanken som gir analog spenning og jeg måle det gjennom pic ADC og vise resultatet, men whwn bilen beveger floatre utgang varries for mye som viser intemittancy i displayet er det noen bestemt eller noen god metode fjerne problemet denne sloshing

Hei
site for pressure sensor app-note to learn more

Bruk press senesor å måle væske nivå - serach FREESCALE
nettsted for trykksensor app-notat for å lære mer
electronics

Du kan også få trykksensor fra Mouser
elektronikk

All the best

Bobi

Bare god løsning er å gjøre digitalt lavpassfilter (med veldig veldig lav frekvens, eller på sikt av perioden i tiende's of sekund).

Real mengden drivstoff er i endring veldig treg i Metter tid mens du kjører bil, så du kan lage filter der endringer i nivået kan være svært langsom.

F.eks hvis du gjør trinn opp nivået endring, kan filtreres nivået stige med 30 eller 60 sekunder.Med dette vil du eliminere endringer mens du kjører bil (dette endringene vil bli for fort for filteret, slik at filteret vil alltid gi gjennomsnittlig nivå).

Hilsen,Mr.Cube

davemaster skrev:milindmiet skrev:

im måle drivstoff nivå av bilen er det en flytende i tanken som gir analog spenning og jeg måle det gjennom pic ADC og vise resultatet, men whwn bilen beveger floatre utgang varries for mye som viser intemittancy i displayet er det noen bestemt eller noen god metode å fjerne denne sloshing problem

Ultrasoniske sensorer, som bekrefter med indre krav til sikkerhet brukes i industriell måling programmer, så jeg ser ingen grunn til hvorfor en hensiktsmessig utformet ultrasonisk nivå sensor skal ikke være mulig.Men jeg tror, ville det i utgangspunktet de samme problemene med ustabil nivå når kjøretøyet beveger seg.Selv om ulike sensor prinsipper har vært evaluert gjennom årene, de fleste biler fortsatt bruke bevegelige flytere som bensinmåler.

er din industri søknaden måling av drivstoff nivå??inflamables væsker nivåer??Jeg er ikke sikker ...

og du har rett i bilen er i bevegelse, noe som gjør tiltaket mer farlig med elektriske komponenter ..

ignitable atmosphere.

Intrinsic safe elektrisk instrumentering kan brukes i alle
antennelig atmosfære.Det grunnleggende konseptet er å holde utsvevende energi under tenningen energi, også når det gjelder eventuelle feil.Hvis en utrasonic svingeren er montert i eksplosjonen farlige sonen, spenning og lagret energi av tilkoblet kretsen må begrenses tilsvarende, men en nivåmåling bør fortsatt mulig.Montere svingeren på tanken utenfor og måling gjennom veggen kan enkelt eksplosjonsvern.

milindmiet skrev:

den enkleste måten er å bruke en lav verdi kondensator i parallell over Analog o / p sammen med en diode i serie hvis nødvendig

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back