S
sumit007
Guest
Hei .. Jeg har designet en dual patch microstrip antenne med et par forskjellige EBG strukturer på feedline. (Det er ca 4 EBG strukturer .. og hver antenne har bare en type EBG struktur brukt .. dermed totalt antenner laget er 4) ... IE3D programvare ble brukt til å ta ut simulering resultater for S11 parametrene, stråling mønstre og beregne båndbredde. Jeg vil være fabrikere dem og få målt resultatene slik at jeg kan sammenligne de to resultatene. Imidlertid vil fabrikasjon ta litt tid .. ca 3-4 måneder fordi jeg ikke har de nødvendige ferdigheter. I mellomtiden .. Jeg ønsker å gjøre noen teoretiske studier / forskning på dette antenne (antenne med mine EBG struktur på feedline). Egentlig jeg bare brukt IE3D og prøvde forskjellige EBG strukturer .. thats all .. Jeg gikk ikke inn i nitty gritty detaljer om hvordan å komme opp med en skikkelig EBG struktur .. Kan u ppl Vennligst foreslå meg noen teoretiske ting jeg kan se / forskning på for en slik antenne system .. hmm .. noe relatert til elektromagnetisme eller noe annet ... Takk.