M
Murlix
Guest
hei, jeg er nybegynner til LNA design.Jeg gjør 12GHz LNA design med microstrip. Jeg bruker ATF36077 HEMT FET (avago) som transistor og RO3010 PCB (Er = 10,2).Jeg bruker ADS2005A for design og simulering.Jeg har lagt den skjematiske av mine design og ATF36077 dataarket for viewing.I dine brukte Zin = 15,547 j9.6410 og Zload = 17,75 j4.99 for design mitt.Jeg sette MLOC TL9 og MLIN TL11 som input matchende nettverket mens MLOC TL10 og MLIN TL12 som utgang matchende nettverket (i skjematisk). TL3 og TL2 er bare å koble microstrip til transistor). Mitt mål for design er gevinst > 10dB og støy figur <1dB
Mitt problem er at:
1) Jeg er ikke sikker på om jeg transistor biasing blir gjort riktig? Også jeg dont vite hvor å optimere biasing?
2) Er decoupling kondensator som kreves for DC spenning kilder, og hvis ja hvilke verdier burde jeg bruke?
3) Jeg konverteres RF-choken spole inn microstrip bruke λ / 4 lengde formel (det microstrip for dette er TL8 og TL6 i skjematisk mens TL7 og TL5 er bare å koble microstrip).Jeg er ikke sikker på om denne metoden er riktig?
Jeg har lest søknaden notater fra avago nettsted for LNA men fremdeles dont oppfatte håper biasing.I kan du guide meg veien feilsøke design.Thanks på forhånd.
datablad - h ** p: / / www.edaboard.com/download.php?id=111149
eller h ** p: / / www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/A/T/F/3/ATF36077.shtml
annonser skjematisk kobling - h ** p: / / www.edaboard.com/viewtopic.php?p=782255 # 782255
Mitt problem er at:
1) Jeg er ikke sikker på om jeg transistor biasing blir gjort riktig? Også jeg dont vite hvor å optimere biasing?
2) Er decoupling kondensator som kreves for DC spenning kilder, og hvis ja hvilke verdier burde jeg bruke?
3) Jeg konverteres RF-choken spole inn microstrip bruke λ / 4 lengde formel (det microstrip for dette er TL8 og TL6 i skjematisk mens TL7 og TL5 er bare å koble microstrip).Jeg er ikke sikker på om denne metoden er riktig?
Jeg har lest søknaden notater fra avago nettsted for LNA men fremdeles dont oppfatte håper biasing.I kan du guide meg veien feilsøke design.Thanks på forhånd.
datablad - h ** p: / / www.edaboard.com/download.php?id=111149
eller h ** p: / / www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/A/T/F/3/ATF36077.shtml
annonser skjematisk kobling - h ** p: / / www.edaboard.com/viewtopic.php?p=782255 # 782255