Hjelp trengs på 12GHz microstrip LNA design

M

Murlix

Guest
hei, jeg er nybegynner til LNA design.Jeg gjør 12Ghz LNA design bruker microstrip. Jeg bruker ATF36077 HEMT Fet (avago) som Transistor og RO3010 pcb (Er = 10,2).Jeg bruker ADS2005A til design og simulering.Jeg har vedlagt skjematisk av mine design og ATF36077 Dataark for viewing.I brukes Zin = 15,547 j9.6410 og Zload = 17,75 j4.99 for mine design.Angir jeg MLOC TL9 og MLIN TL11 som input samsvarende nettverket mens MLOC TL10 og MLIN TL12 som utdataene samsvarende nettverk (i skjematisk). TL3 og TL2 er bare å koble microstrip til Transistor). Mitt mål for design er få > 10dB og Støytall <1dB

Mitt problem er at:

1) Jeg er ikke sikker på om mine Transistor biasing gjøres riktig? Også jeg dont vite hvordan du optimaliserer biasing?

2) Er decoupling kondensatoren kreves for DC spenning kilder og hvis ja, hvilke verdier skal jeg bruke?

3) Jeg konvertert RF kvele inductor inn microstrip bruker λ / 4 lengde formel (den microstrip for dette er TL8 og TL6 i skjematisk mens TL7 og TL5 er bare å koble microstrip).Jeg er ikke sikker på om denne metoden er riktig?

Jeg har lest programmet notater fra avago nettsted for LNA men fremdeles dont forstå biasing.I håper du kan guide meg veien feilsøke design.Thanks på forhånd.

Datasheet - h ** p: / / www.edaboard.com/download.php?id=111149
eller h ** p: / / www.datasheetcatalog.com/datasheets_pdf/A/T/F/3/ATF36077.shtml
Beklager, men du må logge inn for å vise dette vedlegget

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back