hjelp trengte å komme i gang i ASIC

N

ninja

Guest
venner,
ASIC lyder å være interessant topic.i am høre mye om det, vil jeg gjerne vite det.Jeg er en Elektronikk engg student. Jeg vet litt av VHDL, vil det være mulig for meg å lære ASIC?. kanne u foreslå noen gode bøker eller verktøy til å begynne med.

Du kan finne massevis av ting i dette forumet.Bare klikk på søkeadresse og gi noen søkeord som ASIC, VHDL, Verilog, design for test, ...å finne en masse lenker, eBok.Jeg foreslår at du starter med denne boken.

ASIC Application Specific Integrated Circuits

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=51686&highlight=asic

Hilsen

Jeg anbefaler denne boken:
"Digital integrerte kretser - A Design Perspective" av JMRabaey.

Du kan gå til Jan M. Rabaey 's web

http://bwrc.eecs.berkeley.edu/People/Faculty/jan/

Jeg tror det er nyttig

Først må du forstå prinsippene for digital design.
Digital Design: Principles and Practices og Xilinx 4.2i Student Pakke (3rd Edition) er en god bok.

Boken som eexuke anbefalt ( "Digital integrerte kretser - A Design Perspective" ved JMRabaey) er god for og CMOS VLSI design som gir deg en dypere kunnskap om digital design.

Det neste trinnet er å forstå ASIC design flow.Den ASIC Application Specific Integrated Circuits at omid219 anbefalt er som et leksikon for ASIC.Du kan bruke den som referanse fordi det dekker alt relatert til ASIC design.

Maskinvaren språkene som brukes er VHDL og Verilog.Det er mange bøker som du kan velge å lære begge språk.

Endelig en god bok hvis Synopsys brukes til syntese er "avansert ASIC Chip Synthesis Bruke SynopsysŽ Design CompilerŽ Fysisk CompilerŽ og PrimeTimeŽ"
som beskriver kommandoene som brukes med disse verktøyene.

Idet du kommer fra elektronikk vil du sannsynligvis på bakgrunn av digital design.Dette er viktig før du flytter på å lære et språk maskinvare.

ftopic97372.html
<<Verilog HDL Synthesis A Praktisk Primer>>

hei