Hjelp: VCO range 200M-1000MHz

S

safei

Guest
hvordan å designe en VCO med området fra 200M-1000MHz?
Jeg husker at det max freq av VCO kan bare 2 ganger min.Hvordan kan jeg lage en VCO med slikt bredt spekter?
hvordan noen skaffe nødvendig design guide?

takk på forhånd

hei

Du kan ikke gjøre det på en enkelt VCO frekvensen du ber om er for vid.

Du kan bruke flere VCO med pin diode skifter å velge flere band.

Du kan bruke en TV-tuner VCO rekke utvalg av 54 ~ 860 MHz.

All the best

Bobi

hei, bobcat1
Kan du forklare det dypt?Hva er pin dioder?Hva er TV-tuner VCO?

Takk

En TV-tuner er en følsom RF-mottaker som dekker 48Mhz til 900MHz (eller mer) i tre (eller fire) domener kalt VHF1, VHF3, UHF (og SAT).For hver sub-bandet er det implementert en oscillator, og en felles PLL.Derfor om noen tunere (ikke alle!) Du har tilgang til syntesised frekvens innsiden.

Ta en titt her for tuner grunnleggende:
http://hem.passagen.se/communication/tuner.html

og her for en VCO laget av en UV915 tuner:
http://hem.passagen.se/communication/uv916rec.html

Helsing

Båndbredde kan oppnås men først har du velger en enhet som kan operere på denne frekvensen.

1.Velg den enheten som er ustabil i et stort frekvensbånd inkluderer band eller interesse eller gjøre den ustabil ved hjelp av ulike teknikker i deg band av interesse.

2.Sjekk for negativ motstand det kan gi i bandet ditt.Det bør gi negativ motstand i båndbredden din.Dette vil vise deg at enheten kan gi deg de negative motstand over nødvendige bandet.

3.Lag en Resonator (LC) og Capacitance kan benyttes med Varactor dioden slik at du kan variere frekvensen av oscillation.

Hvis du har spørsmål
spør meg
satish.19792k3 (at) gmail.com

Du kan gjøre 1.2GHz-2GHz VCO og bruk downconverter å få det.

du kan se på papiret som tilhengere
A 200 Mbps 2-Gbps Continuous-Rate
Klokke-og-Data-Recovery Circuit
Rong-Jyi Yang, Student Medlem, IEEE Kuan-Hua Chao, og Shen-Iuan Liu, Senior Member, IEEE
IEEE TRANSACTIONS ON kretser og SYSTEMS I: REGULAR papers, VOL.53, NO.4. april 2006

Takk for all støtte.

Jeg vil gjerne direkte realisere denne VCO i CMOS-teknologi, kan det være mulig?

Din hjelp er verdsatt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back